אתם מקנאים, שונאים את עצמכם על כך ובכל זאת ממשיכים לקנא?

קנאה היא רגש מאוד לא נעים. קשה להתמודד איתו והוא מעורר במי שמקנא תחושות מאוד קשות. התחושה היא כי הקנאה משתלטת עלינו ואין ביכולתנו לשלוט בה. לפי מודל ה-NLP ניתן לכוון גם את רגש הקנאה. איך עושים זאת? 

NLP נותן לנו מפתח לשינוי רגש הקנאה המייסר והמעכל. בניתוח הגורמים לקנאה, גילו חוקרי ה-NLP כי ההשוואות שאנו עושים הן שגורמות לנו לרגש קשה זה. קנאה מתעוררת לעיתים רבות בעת שאנו משווים את עצמנו למישהו אחר, המצליח במה שאנו מתקשים בו. ההשוואות הן שגורמות לקנאה.

מודל ה-NLP מגדיר סוגים רבים של השוואות. אם נצליח לעבור מסוג ההשוואה הגורם לנו לחוש מועקה להשוואה שתקדם אותנו, נוכל לשנות את הרגש. לדוגמא, אם אני מקנאה במישהו שהצליח להתעשר מאוד עליי להתמקד במישהו שלעומתו ארגיש בר מזל. אם אני מקנאה במישהי רזה ממני , עליי להשוות את עצמי למישהי שמנה ממני. במקום להסתכל על חצי הכוס הריקה עדיף להיות חכ”מ (להביט בחצי כוס מלאה). נשמעו פשטני? נכון, כשהמפתח מתאים הוא פותח בקלות את הדלת.

כעת בחרו נושא המעורר בכם קנאה. בחנו זאת בהיבט זה של השוואות. למי אתם משווים את עצמכם? שנו את מוקד ההשוואה. השוו עצמכם למישהו אחר, או טוב מכך לעצמכם בתקופה אחרת ושימו לב איך משתנה הרגש.

שתפו אותנו בניסוי שערכתם, כך תוכלו לתעד זאת ולקבע את השינוי. ובנוסף תוכלו לתת השראה לאחרים.