Search

מהו מסע הגיבור?

חוקר המיתולוגיות ג'וזף קמפבל דיבר על מיתוס אדיר הנמצא בכל התרבויות לאורך ההיסטוריה: האדם אשר נקרא ל"מסע הגיבור" כדי לשנות את חייו ולהביא לקהילה האנושית מתנת ריפוי. למיתוס זה יש שלושה שלבים:

  1. התום של הגן
  2. הגלות והמבחנים של המדבר
  3. הקריאה לשוב אל הקהילה מצויד בעצמי חדש.

בדרכו, הגיבור מוכרח להיכנס לטריטוריות הנמצאות מחוץ לאזור הנוחות שלו, למצוא את הישויות-השומרות הראויות, להתמודד עם שדים וצללים פנימיים ולשנותם. הרעיון של קמפבל בדבר מסע הגיבור מספק מפת דרכים עוצמתית להתמודדות עם צמיחה אישית ושינויים, בייחוד שינויים הנוגעים לזהותנו. אנו נשתמש במפה זו כמדריך, על מנת לפתח עצמי יוצר המסוגל לחוש בשמחה פנימית עמוקה ולהגשים הישגיים חיצוניים משמעותיים.

בדרך כלל, כאשר אנחנו מתמודדים עם אתגרי חיים (ושדים פנימיים), נטייתנו הראשונית היא לחוש עצמנו כקורבנות ולא כגיבורים. הסמינר יספק כלים ומשאבים אשר יעזרו לנו להתעמת ולהתמודד עם אתגרי החיים בביטחון ובתשוקה מחודשים.

מסע הגיבור והעצמי היוצר

 נושאים עיקריים אשר יופיעו בסמינר העבודה של מסע הגיבור:

  • שלושת מסלולי החיים: חיי יום-יום בכפר, גלות בשממה, והקריאה של מסע הגיבור.
  • השלבים הבסיסיים של מסע הגיבור: הקריאה; הסירוב לקריאה; הופעת המדריך; חציית הסף; מפגש עם שדים ומדריכים; השלמת המשימה; השיבה.
  • אסטרטגיות אשר יבהירו היכן אתם נמצאים במסעכם, ואשר יעזרו לכם להמשיכו בדרך יוצרת.
  • הצגת הדרך בה עבודת העצמי היוצר מספקת כלים למסע הגיבור.
  • כלים לפיתוח ותחזוקת עצמי יוצר: היפנוזה אריקסונית, עבודת עצמי יוצר, ועבודת טראנס יוצר.
  • עבודה עם אנרגיות בסיסיות ועם סוגי שינוי בסיסיים.

בתוכנית זו, אתם תעברו שינויים חווייתיים רבים, וכמו כן תרכשו דגמים בעזרתם תוכלו לפתח את השינויים האלה, ולהחילם על אזורים רבים. הפעילות כוללת הדגמות חווייתיות, תרגילי אימון, עבודה אישית אינטנסיבית, עבודת טראנס קבוצתית, הרצאה ודיון. האיזון בין למידה חוויתית ושכלית מודגש לאורך כל הדרך.

אודות מדריך הסדנה

 ד"ר סטיבן גיליגן הוא פסיכולוג מורשה העובד באנסיניטס, קליפורניה. סטיבן היה אחד מתלמידי ה-NLP הראשונים בסנטה קרוז בין השנים 1974 ל-1977; בתקופה זו הוא החל ללמוד בצורה מקיפה עם המורים שהשפיעו עליו יותר מכל – מילטון אריקסון וגרגורי בייטסון. לאחר שקיבל דוקטורט בפסיכולוגיה מאוניברסיטת סטנפורד, סטיבן נודע ברבים כאחד מבכירי המורים והמתרגלים של הטיפול בהיפנוזה אריקוסנית. בין הספרים אותם פרסם ניתן למצוא את:

  • טרנסים טיפוליים: עיקרון שיתוף הפעולה בפסיכותרפיה של אריקסון
  • המורשת של אריקסון
  • האומץ לאהוב: עקרונות ותרגולים של פסיכותרפיית יחסי-עצמי
  • הליכה בשני עולמות: העצמי המתייחס בתיאוריה, בתרגול ובקהילה.

עבודתו ידועה בעיקר בזכות הדגש שהיא שמה על חיבור תהליכי גוף ונפש, בעידודה ובתמיכתה בשינוי חיים משמעותיים, ובהתמקדה במערכות-יחסים, עם עצמנו ועם אחרים, כגורם דומיננטי עבור מימושנו העצמי.

פרטים נוספים על סמינר מסע הגיבור והעצמי היוצר- הגשמתם של חיים יוצאי דופן  באתר מכללת רטר

מתעניינים ב-NLP ודמיון מודרך? בואו לחוות את זה מקרוב!

נגן וידאו