Search

ממשבר נפשי קשה למציאת יעוד ופתיחת קליניקה מצליחה. סיפור ההצלחה שלי עם NLP

נכתב על ידי: גלית זמל​

ראיון עומק עם קורל גוזלי, טריינר NLP, מכללת רטר
מראיינת: דינה יריב 

קורל ספרי לנו, איך הגעת ללמוד NLP ברטר?


הגעתי לרטר לגמרי במקרה. האמת שבכלל לא התכוונתי להיות מטפלת NLP אבל כנראה שאלוקים תכנן עבורי תוכניות אחרות. הגעתי במטרה לטפל בעצמי. עברתי תקופה מאוד קשה שבה שיחררו אותי מהצבא על סעיף נפשי. הייתי מאושפזת במחלקה פסיכיאטרית למתמודדי נפש כ-3 שבועות ולאחר מכן שוחררתי להשגחה ביתית ע”י אימי. השיקום היה מאוד ארוך ומייגע בו ניסו עלי כל מיני כדורים. באיזשהו שלב נמחקו לי תווי הפנים, היה לי קשה לצחוק ולדבר. הייתי ממש “זומבי”. השמנתי בטירוף בגלל הסטרואידים והדימוי העצמי שלי התערער אבל דבר אחד תמיד ידעתי לאורך התקופה – שאני רוצה לצאת מהמצב הזה, שאני חוזרת להיות קורל השמחה והמאושרת ואין סיכוי שאני נשארת ליטול כדורים פסיכיאטרים כל החיים. 

אז התחלתי לחפש דרכים לחקור את המוח ואת התת-מודע ונסעתי לכנסי התפתחות אישית בחו”ל. באחד הכנסים הכרתי ידיד שממנו שמעתי בפעם הראשונה את המושג NLP. התחלתי להתעניין והגעתי לכנס היכרות של רטר דרך האינטרנט, יחד עם האמא המדהימה שלי, שתמכה ותומכת בי בכל צעד בחיי. הכנס היה באמת מרתק וחוויתי, אבל בגלל שהייתי בתקופת שיקום ולא כל כך עבדתי לא הייתה לי אפשרות כלכלית להירשם. המצב הסוציואקונומי בבית לא היה מזהיר ולמרות זאת אמא שלי התלהבה מאוד ואמרה לי: “אני תומכת בך ואני אעזור לך בתשלום. תירשמי!”

ובעצם מאז הכל היסטוריה. השגתי את המטרה שהובילה אותי לפתוח בתהליך – אני מאוזנת נפשית, לא נוטלת יותר כדורים. ולא פחות חשוב מזה – מצאתי את היעוד שלי.

כיום אני בדרגת טריינר ב-NLP, הדרגה הגבוה ביותר שניתן להגיע אליה בארץ. נבחרתי להיות אסיסטנטית של תלמידי כל הדרגות האפשריות בישראל – פרקטישינר, מאסטר פרקטישינר, וטריינר. כעת נבחרתי שוב ואני מלווה בגאווה, לצד דפנה המקסימה, בפעם השנייה את קורס טריינר, מחזור 20 בחיפה. בנוסף למדתי מחגוון התמחויות וסדנאות של תהליכי NLP המצבים שונים: התמחות של תהליכי NLP לטיפול בטראומה, סדנת NLP לשיפור התקשורת הזוגית וגם התמחות NLP לטיפול בילדים, נוער וב-ADHD. כמובן שהכל במכללת רטר. התוכן והידע שהמכללה מעניקה הוא מאוד מאורגן, מסודר וברור. אני באמת שמחה ש”במקרה” הגעתי דווקא לרטר.

דינה: תוכלי לספר לי על הרגע שבו הבנת שזה הולך להיות המקצוע שלך לטפל באמצעות NLP באנשים?

הכל הרי התחיל מכוונה לטפל בעצמי ורק בסוף קורס NLP Master  (הדרגה השניה), הבנתי שזה המקצוע של חיי. ואיך הבנתי את זה? בקורס הייתי חייבת לתרגל פרקטיקה בכיתה וכל מי שתרגלתי איתו עבר תהליך משמעותי. כולם אמרו לי, כולל המורה המקסימה שלי, אורנה, שאני מאוד טובה בטיפול ושאני משפיעה על אחרים לטובה. ככל שעבר הזמן הבנתי שלעזור לאחרים מרפא גם את הנפש שלי, ומביא לי סיפוק ואושר ברמה שאני לא יכולה לתאר. מאז אני ממש “עפה על זה”! 

לא מזמן לא מזמן התקבלתי לעבודה בהנחיית NLP של ילדים. בוגרת של מכללת רטר שפתחה מרכז הזמינה אותי לנהל אצלה את הסניף הצפוני שלה. מרגש אותי לדעת שאני יכולה לעזור לילדים מגיל קטן לחזק ביטחון ולפתור בעיות. גם לילדי ADHA, אני מצליחה להסיר את החרדות, הפחדים והמחשבות השליליות וללמד אותם כלים להתמודדות עם החיים. אני יודעת שבזכות העזרה שלי אף ילד שאני אעבוד איתו לא יחווה בעתיד שלו את מה שאני חוויתי. 


זו השליחות של חיי – לחזק אנשים וילדים שלא מבינים כמה הם חשובים בעולם, כאלה שהדימוי העצמי שלהם נמוך, שהנפש שלהם ירודה, שסובלים מכאבי גוף, מחרדות וטראומות. אני כאן מעניקה ועוזרת לאנשים לשחרר את כל מה שאני חוויתי והשתחררתי ממנו בזכות ה-NLP. אני חייבת להעביר את זה הלאה, 

דינה: תוכלי לשתף אותי בתכנים שעולים בקליניקה? 

לרוב המונחים שמגיעים אלי יש קול פנימי שתמיד מוריד אותם, מזלזל בהם, מפחיד אותם או גורם להם לחרדות ולכעסים. הפחד מאוד גדול ומשליך לפעמים גם פיזית, על הגוף. הקול הפנימי הזה עם השנים יכול לגדול והמחשבות השליליות ממש מזינות אותו והופכות אותו ליותר ויותר משמעותי – ואז נוצרים הרבה פעמים התקפי זעם ותסכול, התקפי חרדה, כאבי בטן, פצעים בקיבה, ועוד חוליים. . בעצם הגוף מאותת לנו שהוא צריך עזרה! 

מה שאני רואה בקליניקה זה שמחשבות שליליות גורמות לשתי בעיות עיקריות – חוסר ביטחון מאוד גדול וכאב פיזי ונפשי משמעותי. 

דינה: תוכלי לשתף במשהו מעניין שגילית בעבודתך בקליניקה? 


כן. אני מגלה הרבה פעמים שאנשים שסובלים מחוסר ביטחון, מפתחים גם כאב פיזי. וגם הפוך – אנשים מגיעים בעקבות מחלה או כאב פיזי וכשאנחנו יורדים ביחד לשורש העניין מתגלה שהכאב הפיזי יושב על רגש מאוד כואב שצריך לשחרר ולרוב זה גם משליך על חוסר ביטחון ואמונה עצמית. 


זאת אומרת ברוב המקרים זה ממש בא ביחד. 
אני תמיד מציעה קודם כל להתמקד בפתרון של בעיה אחת כמטרה וזה כבר יוביל לפתרונות של שאר הבעיות ויעזור בהשגת שאר המטרות ממש כמו רכבת שהקטר שלה מוביל אחריו את שאר הקרונות ובסוף גם הקרון האחרון מגיע ליעד.

 

דינה:  זה מרתק. תוכלי לשתף במקרה מענין מהקליניקה שלך בנושא בעיה פיזית? 


הייתה לי מונחה (כך אנו קוראים למטופלים שלנו) שהתמודדה עם כמה בעיות פיזיות. אחת מהן הייתה קנדידה. למי שלא מכיר: קנדידה היא פטריה במעיים הגורמת לעודף משקל, בטן נפוחה וגזים, תשוקה לסוכר, כאבי בטן, ועצירות, טחורים ועוד… כשיש קנדידה יש המון הגבלות מבחינה תזונתית. כל מה שהיא אהבה לאכול נאסר עליה. אפשר להגיד שעדיף היה לשאול אותה “מה מותר לך לאכול” ולא “מה אסור”, כי הרשימה של האיסורים היית כל כך ארוכה.  הקנדידה הייתה חלק בלתי נפרד ממנה. היא לא יכלה לנהל שגרת חיים נורמלית ולצאת למסעדות, לאירועים, ולהיות ספונטנית עם אוכל. אפילו סתם לאכול שוקולד או גלידה היא לא יכלה. 

עברנו תהליך מדהים שבו העלנו רגשות קשים, רגשות מודחקים, פחדים, כאבים, החלטות ואמונות מגבילות. בסוף התהליך הרגשות הקשים מהעבר השתחררו. הפחד הפך לאומץ. האמונות המגבילות הפכו לאמונות מקדמות. עשינו דרך מאוד עמוקה לניקוי הנפש. זה הצליח בגלל מה שסיפרתי לך עליו קודם, הרבה מחלות וכאבים יושבים לנו על רגש מודחק או טראומה שחווינו ולכן חשוב לטפל בשורש הבעיה. בסוף סדרה של מפגשים טיפוליים, מה שחשוב לי זו הוכחה אמיתית בשטח לשינוי! פגשתי אותה לאחר כמה חודשים והיא סיפרה לי בהתרגשות שהיא עשתה בדיקה לקנדידה והקנדידה פשוט נעלמה!! היא אמרה את המילים הבאות: “זהו, אני חופשיה אני אוכלת מה שאני רוצה. אני ובעלי הלכנו למסעדה ומרוב התלהבות רציתי להזמין את כל התפריט, כי אני פשוט יכולה!” ואני הייתי עם פה פעור במשך כמה דקות וכל כך התרגשתי בשבילה, זה לגמרי לקבל את החיים במתנה ולצאת לחופשי משום שהקנדידה ניהלה אותה. 

סיפור ההצלחה איתה נתן לי את החתימה הסופית לכך שהכל אבל הכל מתחיל בריפוי הנפש!!  אחרי שנפגשנו היא שלחה לי את ההודעה הבאה: 

 

דינה: זה בסדר שתתארי את התהליך שעשיתן יחד? זה ממש מרתק.

 

היא יצרה איתי קשר בווטצאפ ובקשה להתעניין בטיפול. כבר בשיחת הטלפון הראשונה ביננו נוצר חיבור טוב. אני אוהבת לתת תחושת ביטחון ולהכיל זה משהו שיוצא לי באופן טבעי מילדות, לא יודעת להסביר איך אני עושה את זה וכנראה שזה מקל עליי כשנפגשים כי כבר יש תחושת ביטחון.

קבענו פגישה ראשונה אצלי בקליניקה וכשהיא הגיעה ביצענו “שיחת אינטק” שבה הכרנו והיא סיפרה לי על הכאבים והבעיות שאיתם היא מתמודדת. החלטתי להעביר לה תהליך של TLT – תרפיית קו הזמן. למדתי גם את התרפיה הזו בסמינר שאמיר ודפנה רטר מעבירים לסטודנטים של קורס המסטר. 

בסוף האינטק בדקנו לאיזה מצב רצוי אנחנו רוצות להגיע בסוף התהליך ובמה זה כרוך. אני בינתיים חשבתי מהי המשימה שהכי תעזור לקדם את התהליך. התאמתי לה כמה משימות שאותם היא צריכה לבצע במשך 21 יום כדי להכין את עצמה ללהמשך התהליך. יש אנשים שמשיגים את המטרה שלהם רק מביצוע המשימה הראשונית ולא צריכים המשך טיפול. וזה פשוט מדהים!!  צריך לדעת לתת את המשימה הנכונה ואז זה עובד באופן יוצא מן הכלל. כמובן שהיא עמדה במשימה במשך 21 יום, מה שגרם לה להגיע מוכנה ובשלה לתהליך השינוי. ואז התחילה הפגישה פורצת הדרך. יום ארוך ומשמעותי של סדרת תהליכי NLP מעולים. זה יותר מטורף ממה שחושבים, מדובר רק בשני מפגשים, האינטק והיום של התהליכים. יום שלם שאורך בין 8 ל-10 שעות של טיפול. והתוצאות מדברות בעד עצמן.

בתמונה: עם דפנה ואמיר רטר בסמינרTLT  – טיפול פורץ דרך ביום אחד. של מכללת רטר

 

 

דינה: תוכלי לספר על תהליך שהיה משמעותי לה?

 

היו המון מרכיבים שקידמו אותה, וכל תהליך משפיע על תהליך שאחריו. היו שני תהליכים שהיו לה הכי משמעותיים, וגם לי אישית, היו מאוד עוצמתיים, כשאני עברתי את הטיפול הזה על עצמי: “שאלון היסטורי מפורט” שבו אחת השאלות גורמת להבין על איזה צורך עונה הבעיה הפיזית – השאלה היא “מה הכוונה החיובית של הקנדידה?” שאלה מאוד מאתגרת ולעיתים לא מובנת. למה שמשהו שגורם לי נזק גופני יהיה בעל כוונה חיובית? אבל לפי ה-NLP, לכל דבר שקורה לנו יש כוונה נסתרת והכוונה הזו תמיד חיובית זה לא אומר שהיא חיובית לגוף וזה בדרך כלל גם לא מודע, וצריך לחפור כדי למצוא את זה. 


התהליך השני נקרא  “שינוי החלטה מגבילה” בו אנחנו מבינים שבאופן לא מודע אפשרנו לבעיה מקום בתוכנו. ואנחנו משנים את ההחלטה הזו למשהו שמקדם, בעזרת תובנות עמוקות מהתת-מודע. למשל האישה הזו הבינה שהיא צריכה להתחיל לבטא את הרגשות שלה ולא לשמור הכל בבטן.    



דינה: מענין מאוד, מה לדעתך היו המפתחות שלה לשינוי

מה שהביא לשינוי הכי משמעותי אצלה היה  לטפל בבעיה מהשורש. לעקור את השורש במקום להמשיך להשקות אותו! להבין איזה צורך נפשי עמוק הבעיה באה לשרת ולהבין שאפשר אחרת. להחליף את הבעיה בפתרון מוצלח שימשיך לשרת את הצורך הנפשי העמוק אבל באופן בריא. והתהליך קורה כשמשחררים רגשות קשים והחלטות מגבילות ואז גוברת האמונה העצמית. התהליך כולו קורה בשיתוף פעולה עם התת מודע.

 

 

דינה:  את אומרת שהטיפול כולו היה של יום אחד ארוך. ומה אחר כך? בזה זה נגמר?? 

עברו מאז 8 חודשים והיא חופשיה!! אוכלת כל מה שמתחשק לה, יוצאת למסעדות, אירועים ומרגישה טוב עם עצמה ועם הגוף שלה. הגוף שלה לא מאפשר לקנדידה לשגשג בלי קשר למה שהיא אוכלת. כי התקבלה החלטה בתת מודע שלא לתמוך בזה יותר. היא עושה מה שנכון לה ולא מה שנכון לאחרים. אני יודעת באופן אישי שהיא פורחת והיא אישה מדהימה. שמחתי לעזור לה ועד היום אנחנו שומרות על קשר והיא מעדכנת אותי בהתרגשות במצבה. 

 

דינה: איך היית מסכמת את סשן התהליכים הזה, TLT קראת לזה?



הייתי מסכמת את זה בתודה – תודה על הזכות להיות שם בשבילה ולהעביר אותה תהליך משמעותי שכלל, שיחת אינטק, ועוד 21 יום משימתיים, ואז יום ארוך של 11 שעות רצופות עם סדרת תהליכי NLP ששינו את חייה.

הנוסחה להצלחה היא: ריפוי נפשי = צורך נפשי + פתרון = ריפוי פיזי.
אני מודה, התהליך הזה לא מתאים לכל אחד. יש אנשים שיותר נכון להם מפגש אחת לשבוע במשך כמה חודשים. אבל יש אנשים שיש להם בעיה והם בשלים להיפטר ממנה ורוצים שזה יקרה כמה שיותר מהר. לאנשים האלה ה-TLT יתאים אני מאפשרת למונחים שלי לבחור בין NLP קלאסי לבין TLT. אני כמובן ממליצה לכל מונחה לפי מה שאני מאבחנת שיותר יתאים לו.


דינה: מדהים. ספרי לי בקצרה על פתרון שנמצא למקרה אחר, ישנם מקרים שזכורים לך במיוחד?

 


ממש עכשיו אני בתהליך שהתחיל לפני פחות מחודש ועדיין לא הסתיים, אבל כבר יש תוצאות מרגשות ופירגונים שממש מחממים את הלב. אני מטפלת בילד בן 4.5 המאובחן עם בעיה בויסות חושי. הוא סבל מהתפרצויות זעם והיה מאוד חסר סבלנות. 

למשל, היה עובר מנושא לנושא מאוד מהר. בנתיים היו לנו רק שלושה מפגשים וכבר רואים שינוי מדהים. פריצת הדרך הייתה ממש בטיפול האחרון בו עשינו טכניקה מהתמחות ילדים שנקראת “משחקצף”. זה משחק תרפויטי עם קצף גילוח. הוספתי כל מיני אלמנטים יצירתיים משלי ובעיקר עבדנו על להחליף כעס בהמון אהבה כי  מה שילדים כאלו צריכים זה להרגיש אהובים בעצמם. בעקבות ההתנהגות המאתגרת שלו, הוא מקבל מהסביבה יחס שלילי. ילדים לא רוצים לשחק איתו, מבוגרים כועסים עליו הרבה. אפשר להבין את הסביבה, הוא באמת פורץ הרבה את הגבולות. אבל כל זה הביא לפגיעה בדימוי העצמי שלו.

אני יכולה לספר שבסוף כל טיפול הוא לא רוצה ללכת. הוא רוצה להמשיך לשחק איתי בקליניקה, גם אחרי שעה ורבע. הוא פתאום מתעניין במשך זמן רב באותו המשחק וזה כבר הישג ענק בפני עצמו. כשאימו הגיעה לקחת אותו הוא אמר לה “אמא אני אוהב אותך”. זה היה מאוד מאוד מרגש ועוצמתי. כבר באותו יום אחרי הטיפול הוא חזר הביתה והתנהגותו השתפרה. הוא שיחק עם אחותו הגדולה במשחק קופסא כשעה על הריצפה מה שלא קרה לפני כן מעולם!! הוא ביקש מאמא שלו שתשמיע לו מוזיקה מרגיעה כמו שיש אצל קורל.

כשקיבלתי את ההודעות בערב הייתי בהיי מטורף! לא יכולתי להירדם. ועוד בבוקר חיכתה לי הודעה מרגשת מהאבא : 

דינה: איך אפשר להשיג אותך למי שמתענין בטיפול כזה? 

ניתן לפנות אליי בנייד האישי שלי. אני דוגלת ביחס אישי לכל מטופל.ת ונותנת מענה גם בהודעות ווטצאפ וגם בשיחות. אצרף קישור לכרטיס ביקור הדיגיטלי שלי בו מופיעים כל הפרטים ובנוסף ניתן לראות תכנים שלי על עולם הNLP- והמון טיפים ומשפטי מוטיבציה בדף הפייסבוק שלי ובעמוד האינסטגרם. 

 

נהדר. למי מכם שקורא כעת והנושא מעסיק אותו או את הקרובים והיקרים לו, תוכלו לשתף את הראיון הזה ולהשיג את קורל  באופן הבא: 


כרטיס ביקור – https://www.dibiz.com/koralnlp



פייסבוק – https://www.facebook.com/koralnlp

 

 

אינסטגרם  – https://instagram.com/koral_nlp?igshid=YmMyMTA2M2Y=

 

דינה: מילה שלך לסיכום?

תודה לכם על ההקשבה והקריאה, אני רוצה לומר שעולם ה-NLP הוא עולם משנה חיים. הוא שינה את החיים שלי והוא שינה את החיים של עוד מאות אנשים ומטופלים שיצא לי לפגוש.

תודה לאלוקים על כל מה שעברתי, בזכות זה מצאתי את הייעוד שלי בחיים!

תודה אישית לדפנה, אמיר ונוגה רטר היקרים. שלושה אנשים מאוד מיוחדים ומשמעותיים בדרך שלי. תענוג להיות אסיסטנטית בקורסים שלכם כל פעם מחדש. אוהבת אתכם מעומק ליבי.

 

לכל מי שבוחר להגיע לטיפול NLP ומטפל בנפש שלו – תודו לעצמכם אני אישית גאה ומעריכה אנשים שמודעים לעצמם ויודעים לבקש עזרה זה לא בושה. 

ותודה כמובן לכל מטפלי הNLP- בארץ השליחים הנאמנים שמפיצים את עולם הNLP- ועוזרים לכמה שיותר אנשים. זה חשוב והכרחי – אם בתחילת דרכי הייתי צריכה להסביר לאנשים מה זה NLP, היום כבר רוב האנשים שאני פוגשת מכירים את המושג. והידיעה הזו מרגשת אותי – זה רק מראה שאנחנו כמדינה וכעם מתפתחים והופכים למודעים יותר ויותר לדבר הכי חשוב שיש לנו שצריך לדעת לשמור ולתחזק  – הנפש שלנו.

אוהבת אתכם

מתעניינים ב-NLP ודמיון מודרך? בואו לחוות את זה מקרוב!

נגן וידאו
דילוג לתוכן