למה לפי ה NLP המילה לנסות היא ממש מילה גסה

נכתב על ידי:

שלום! כאן דפנה רטר. היום אני רוצה לדבר אתכם על מילה אחת קטנה. המילה היא לנסות. ואני רוצה להסביר לכם שלפי ה- NLP מדובר ממש בקללה או במילה גסה.

YouTube video

בואו נחשוב רגע על המילה הזו.
אם אנחנו אומרים למישהי: “בואי תנסי להתכופף ולהגיע עד הרצפה”. הוראה שהרבה מורים לספורט, או ליוגה, או לפילאטיס נותנים. מה בעצם רע במילה הזאת? הבעיה היא שבמילה לנסות אנחנו אומרים שזה כרוך באיזה שהוא מאמץ. אולי תצליחי ואולי לא תצליחי.

במקום זה עדיף לפי ה- NLP להגיד לבן אדם: “תתכופפי הכי הרבה שאת יכולה ותראי איך את יכולה להגיע ממש עד הרצפה”. זה עדיף בהרבה מלהשתמש במילה לנסות. המילה הזו, היא מילה שממש ממש כדאי לכם להכחיד מהשפה שלכם.

בואו למשל תחשבו על מצב שבו אתם יושבים במטוס והטייס אומר לכם את ההודעה הבאה: “שלום לכל הנוסעים, אנחנו מתקרבים לשדה התעופה, ואני עומד לנסות להנחית את המטוס בשלום על הקרקע”. הייתם מרגישים בנוח עם הניסוח הזה של לנסות? ממש לא!. אתם לא רוצים שהוא ינסה, אתם רוצים שהוא ינחית אתכם בשלום על הקרקע.

בואו נחשוב רגע על ילד שאנחנו לוקחים לדודים שקצת משעמם אצלם באמת בבית ואנחנו אומרים לילד: “תנסה להיות נחמד!”. האם הוא באמת יהיה נחמד? או שהוא רק ינסה להיות נחמד? או תחשבו על עצמכם, מה קורה כשאתם מנסים להיות נחמדים. המילה הזאת לנסות היא לא מילה מוצלחת. עדיף לנו להגיד: “תני לעצמך להיות הכי נחמדה שאת יכולה”, או, “תני לעצמך להתכופף עד למטה”, תאפשרי לעצמך להצליח בזה ובזה..” במקום לנסות. אגב להשתדל זה הבן דוד שלו גם הוא קללה לפי ה- “NLP”.

אז אם אהבתם את הטיפ הזה, תשתפו ואתם יכולים גם לעשות לנו לייק ולחכות לי בעוד סרטונים.

רוצה לשמוע עוד על השיטה? אנו מזמינים אתכם להצטרף
לכנסי ההיכרות שלנו ללימודי שיטת NLP!

להתראות!