Search

פרק 11- איך לטפל באלרגיה ולהשתחרר מאלרגיה בעזרת NLP (בפגישה אחת בלבד)

YouTube video

תמלול פודקאסט שהתקיים עם דפנה רטר ונוגה רטר:

נוגה:              טוב, אז שלום לכולם וברוכים הבאים לפרק נוסף בפודקאסט חיים לפי ה- NLP. היום נדבר על אלרגיות.

דפנה:             נכון מאוד, ואיך לטפל באלרגיה ולהשתחרר מהאלרגיה באמצעות NLP. רק ככה לפני שאנחנו נמשיך, בקשה לנו אליכם. אם אתם אוהבים את מה ששמעתם, אם אתם מכירים חבר או חברה שזה יכול להיות עבורם רלוונטי, אז תשתפו אותם בתכנים שלנו. תדרגו אותנו באפליקציות הפודקאסטים השונות וזה יעזור לנו להגיע לעוד מאזינים.

נוגה:              לעוד מאזינים. כן. אז תודה רבה ובואו נתחיל.

דפנה:             נתחיל. אז נוגה, מה זה אלרגיה?

נוגה:              מה זה אלרגיה? אז כמו תמיד, כמו בכל פרק, נתחיל באמת מההגדרות ומההסברים ואז נצלול פנימה. אז אלרגיה. בעצם זה משהו מסוים שאנחנו מפתחים אליו סימפטומים גופניים וזה מאוד משפיע עלינו. בדומה לפוביה שזה הפרק האחרון שהקלטנו, אז גם כאן זה משהו שהוא מן הסתם ספציפי. לדוגמה יש אנשים שיש להם אלרגיה לחלב, לבוטנים, לשקדים, לאבקנים, לאבק, לשערות של כלב, לשערות של חתול.

דפנה:             חתול יותר אפילו.

נוגה:              כן.

דפנה:             נכון מאוד. לארס של כל מיני דברים.

נוגה:             נכון.

דפנה:             אז בעצם יש לנו איזשהו אלרגן, שאיזשהו חומר שכשהגוף שלנו פוגש אותנו, הגוף שלנו מגיב אליו בתגובה שהיא אלרגית. תגובה אלרגית זה אומר תגובה של המערכת החיסונית שלנו שמזהה את החומר התמים הזה כמשהו מסוכן ומפעילה נגדו לפעמים ככה נשק מאוד, מאוד חזק. ובעצם אנחנו סובלים מהתגובה של המערכת החיסונית שלנו ולא מהאבקנים של הפרחים.

נוגה:              נכון.

דפנה:             יש איזושהי השתנות בשנים האחרונות עם אלרגיות?

נוגה:              כן. האמת שזה מאוד מפתיע, אבל אם אנחנו ככה תוחמים את זה, אז מ- 2016 ועד היום זאת אומרת הייתה עלייה של 300% באנשים שסובלים מאלרגיות למזון. לא מזמן שמענו ביחד על מישהי שאומרת איך זה יכול להיות שלכל מקום שאני הולכת עם הבת שלי שואלים אותי האם יש משהו שהיא לא אוכלת?

דפנה:             כן, מה מותר לה לאכול? זאת אומרת איך הגענו למצב שזה כל כך נפוץ? וכנראה משהו בחיים המערביים, אולי אנחנו נקיים מדי. זאת אחת הסברות. אולי אנחנו חשופים לכל מיני תרופות או חיסונים שגורמים לזה. יש משהו בחיים המערביים שמאוד מאוד מעלים את התגובות האלרגיות השונות, אבל באופן באמת מאוד, מאוד מובהק. בשנת 2017, 2,424 ילדים הגיעו לחדרי מיון בגלל תגובה אלרגית או אנפילקטית מאוד, מאוד חריפה. זאת אומרת שמדובר פה בתופעה.

נוגה:              כן. אז רק אולי נסביר מה זה תגובה אנפילקטית?

דפנה:             אוקי.

נוגה:              כן? אז זאת בעצם תגובה, זאת אומרת אדם יכול להיחשף למשהו שאליו הוא אלרגי, שתהיה לו תגובה אלרגית. לדוגמה גירוד, נזלת, הוא ירגיש עקצוצים, כל מיני דברים.

דפנה:             אדמומיות, פריחה.

נוגה:              אדמומיות, פריחה.

דפנה:             לא מתים מזה.

נוגה:              כן. הכול בסדר. תגובה אנפילקטית מדברת על מצב שבו הגוף נכנס ממש להלם מהאלרגיה. בעצם מדברים על מצב שבו זה מסכן חיים. בדרך כלל פשוט קנה הנשימה מתחילים להתנפח.

דפנה:             להתנפח. להיות שם בצקת.

נוגה:              להיות שם בצקות. ואז זה מצב שהוא מסכן חיים ואפשר להגיע למיון בהול במצב כזה.

דפנה:             נכון.

נוגה:              כן.

דפנה:             עכשיו, הרפואה יכולה להציע כל מיני טיפולים באלרגיה. אז יש טיפולים תרופתיים שעוזרים. אני יכולה להעיד על עצמי, אני סובלת מ… סבלתי בעבר מכל מיני אלרגיות והייתי מסתובבת עם אנטיהיסטמין לכל מקום כי… ואני לא לוקחת הרבה תרופות, אבל זה פשוט ידעתי שאת זה אני צריכה.

נוגה:              זה מציל.

דפנה:             כדי שאם נמלה ספציפית עם ראש אדום תנשוך אותי, יהיה לי מה לעשות נגד זה. אז יש תרופות.

נוגה:              שהן מאוד, מאוד סימפטומטיות דרך אגב. זאת אומרת אדם נחשף לאלרגן, לדבר שאליו הוא אלרגי, ואז הוא פשוט מסתובב עם מזרק לכל מקום. אז הוא מזריק לעצמו איזשהו חומר וזה מרגיע.

דפנה:             במידה והוא נחשף. נכון.

נוגה:              נכון. אבל זה מאוד, מאוד סימפטומטי. זאת אומרת זה לא יפתור את הבעיה.

דפנה:             נכון. זה גם מאוד מגביל, כי אם לבן אדם יש למשל אלרגיה חריפה לדבורים או לשקדים או לבוטנים, שזה אלרגיות שהן יכולות לייצר את התגובה האנפילקטית הזו, אז הוא צריך להסתובב לכל מקום עם המזרק שלו.

נוגה:              כן.

דפנה:             ואם לא, הוא מסכן את חייו. אז זה מגביל. זה מגביל וזה קשה.

נוגה:              כן. זה מונע, מונע מאנשים מסוימים להתגייס לכל מיני תפקידים בצבא. הגיע אליי נער בן 17 שהסתובב עם מזרק בגלל אלרגיה והוא אמר לי כל עוד ימצאו לי בדם ה… יש אפשרות… זאת אומרת איך אנשים יודעים שיש להם אלרגיה? אפשר לעשות טסטים פשוט של בדיקות דם. אז הוא אומר כל עוד בטסטים האלה אני יוצא חיובי ללא משנה איזה אלרגיה, אז אני לא יכול בכלל להתחיל מסלול של טייס. חבל. כן.

דפנה:             כן. אפשר גם באלרגיה לעשות טיפול שהוא בחשיפה הדרגתית ובעצם כל פעם חושפים את האדם לאט, לאט ובאופן מבוקר, רפואי, לאלרגן שיוצר את האלרגיה. ולאט לאט, לאט, מרגילים את המערכת החיסונית להגיב לזה יותר בשלווה. זה לא טיפול נעים. הוא ארוך והוא גם לא תמיד מצליח.

נוגה:              כן.

דפנה:             אז מה יש לנו להציע בעולם ה- NLP? כי הרי לשם כך התכנסנו.

נוגה:              כן. אולי נתחיל מלדבר על ההגדרה איך ה- NLP בעצם בכלל קולט אלרגיה? אז ה- NLP מדבר על זה שאלרגיה זאת תגובה פובית של הגוף.

דפנה:             של המערכת החיסונית.

נוגה:              של המערכת החיסונית. דיברנו בפרק הקודם על פוביה, אז מן הסתם יהיה לכם יותר קל להבין את ההגדרה אחרי הפרק הזה. אז אם לא שמעתם אותו, אתם מזומנים לשמוע גם אותו. זה בעצם מצב שבו המערכת החיסונית קולטת חומר מסוים. לדוגמה נשימה דרך האף, היא נושמת… אנחנו, הגוף שלנו נושם אבק. והמערכת החיסונית בשוגג טועה וחושבת שהחומר הזה הוא כל כך מסוכן עבורה, שבמקום להתמודד עם שאיפה של קצת אבק, היא מעדיפה לתקוף את עצמה.

דפנה:             כן. היא בעצם מגיבה ממש כמו פוביה.

נוגה:              פוביה.

דפנה:             המערכת החיסונית נבהלת ומשחררת הרבה מאוד כלים ככה רציניים להילחם באותו אויב מדומה.

נוגה:              (צוחקת) שלא כל כך… מדומה, שלא קיים.

דפנה:             בעצם מדומה. נכון, אז בעצם אנחנו מדברים על טעות בזיהוי. המערכת החיסונית שוגה. ורוברט דילץ, שהוא אחד המורים שלנו ל- NLP וגם את פגשת אותו כשנסענו ל- NLP university בארה"ב.

נוגה:              נכון.

דפנה:             ואירחנו אותו הרבה פעמים גם בארץ. רוברט דילץ הוא זה שפיתח שיטה של NLP לטיפול באלרגיה. ובעצם איך זה קרה? הוא היה ברוסיה והוא נפגש שמה עם קבוצה של רופאים ואחד הרופאים שהוא פגש אמר אלרגיה זאת פוביה של המערכת החיסונית. וברגע שהרופא הזה קישר בין אלרגיה לבין פוביה, רוברט דילץ אמר רגע.

נוגה:              אם זה כך, זה הרבה יותר פשוט.

דפנה:             לנו ב- NLP הרי יש תהליך מדהים כבר מאמצע שנות ה- 70, לטיפול בפוביה. אז אם זה פוביה, אני אמצא תהליך NLP שיעזור פה. ובאמת רוברט דילץ התחיל לפתח.

נוגה:              מעניין.

דפנה:             לפתח את זה.

נוגה:              את התהליך.

דפנה:             את התהליך הזה, שהוא באמת תהליך קסם. הוא אפילו קצת פוגע באינטליגנציה.

נוגה:              באינטליגנציה. כן. אז בוא נדבר קצת על איך עובד התהליך הזה. אוקי.

דפנה:             כן.

נוגה:              אז קודם כל, מה אנחנו צריכים כדי שאנחנו נוכל לקיים את התהליך? כי זה גם כן משהו שהוא משמעותי. הדבר הראשון זה שהאדם שפונה לטיפול ב- NLP לנושא של פוביה, של אלרגיה, צריך לדעת למה הוא אלרגי. הוא לא יכול להגיד יש לי איזושהי אלרגיה.

דפנה:             כן.

נוגה:              אני לא יודע למה.

דפנה:             לפעמים כשאני יוצא…

נוגה:              כן.

דפנה:             אני פתאום מתחיל להתנזל ואני לא יודע למה. זה לא מספיק לנו.

נוגה:              זה לא מספיק לנו. אנחנו חייבים שזה יהיה מספיק ספציפי. עכשיו, זה משהו ששוב, אין בעיה לגלות אותו ע"י טסטים שעושים בבתי חולים.

דפנה:             נכון. מה שעושים, זה שעושים איזשהן שריטות קטנות ככה על האמה וחושפים את האדם לכל מיני מחוללי… לכל מיני פתוגנים, כל מיני דברים שמחוללים אלרגיה, ורואים איפה בן אדם מפתח תגובה שהיא אלרגית.

נוגה:              שהיא אלרגית.

דפנה:             אז לפעמים אנחנו שולחים בן אדם לעשות קודם כל בדיקה.

נוגה:              בטח. כן. זה מאוד, מאוד נוח. אז אדם חוזר אלינו כשהוא כבר יודע להגיד שהאלרגיה שלו היא לשערות של כלב, לדוגמה. אז זה הדבר הראשון. הדבר השני, ביום שבו מתבצע תהליך של האלרגיה, הוא חייב להיות נקי מסימפטומים של אלרגיה. זאת אומרת אם התופעות לוואי של היחשפות לאלרגיה, לשערות של כלב, הופך אותו למנוזל או למאוד מאוד… הוא מאוד מגרד את עצמו, שיש אדמומיות בכל מיני מקומות, אי אפשר לעשות את התהליך של האלרגיה. מסיבה מאוד פשוטה, כשהגוף שלו פיזית סובל מהאלרגן זה פוגע בדמיון ו- NLP עובד המון בשימוש בדמיון. זאת אומרת אם הדמיון שלו כביכול פגום בגלל שהגוף שלו מגיב לסימפטומים של אלרגיה, אז אנחנו מחרבים לעצמנו את התהליך.

דפנה:             כן. בעצם בתהליך עצמו אנחנו אומרים לאדם כמו שאתה מרגיש עכשיו, ככה אתה תרגיש כשתפגוש את מה שאתה אלרגי כלפיו. ואם הבן אדם עכשיו מרגיש קצת תגובות של אלרגיה, הוא יעביר את זה לשם.

נוגה:              כן.

דפנה:             ואם בן אדם אומר לי אבל תשמעי, אני… אין מצב שאני לא סובל מאלרגיה. כל הזמן, כל הזמן יש לי סימפטומים של אלרגיה. אני אף פעם לא נח מזה.

נוגה:              כן.

דפנה:             מה נגיד לו?

נוגה:              שייקח כדור.

דפנה:             נכון מאוד. קח כדור ש…

נוגה:              ואנחנו נגד (צוחקת), אנחנו נגד כדורים.

דפנה:             כן. אבל קח כדור אנטיהיסטמיני יום לפני כדי שתגיע כשהנשימה שלך פתוחה, כשהעור שלך רגוע ונעים, כשהכול בטוב. כי את המצב שאתה תרגיש עכשיו, בדיוק לשם אנחנו נכוון שתרגיש גם בהמשך. אז זה באמת נורא, נורא חשוב.

נוגה:              בדיוק. אז זה בעצם הקריטריון השני כדי לבצע את הטיפול.

דפנה:             אחרת אנחנו לא מטפלים באלרגיות.

נוגה:              נכון. אי אפשר. ניסינו לעשות את זה בעבר, זאת אומרת כל אחד יכול לאתגר את עצמו ולבדוק את זה, זה מוכיח את עצמו כלא מספיק אפקטיבי, אם בכלל, אז חבל.

דפנה:             נכון.

נוגה:              הדבר השלישי שהוא יותר רלוונטי למטפלים, לאלו שעוסקים ב- NLP ואני חושבת שזה יכול להיות מאוד מעניין להסביר את זה.

דפנה:             כן.

נוגה:              זה שאם אנחנו נגיד ניקח אבק, אני רק אגיד על עצמי, זאת אומרת גם על עולם ה- NLP, אבל לי יש הצלחה של 100% בעבודה עם אנשים שסבלו, בדגש על סבלו, מאלרגיה לאבק. זאת אומרת זה פשוט לא להאמין כמה התהליך הזה אפקטיבי. אז אני אתן את הדוגמה הזאתי. אדם מגיע והוא יודע להגיד לי שהוא סובל מאלרגיה לאבק, אז הוא יודע מה האלרגן. הוא מגיע אחרי שהוא לקח כדור, אבק זה משהו שדי קשה להימנע ממנו, אבל הוא מבטיח לי בתחילת המפגש שהוא עכשיו לא סובל מסימפטומים של אלרגיה. הדבר הבא שהוא מאוד, מאוד חשוב ואם אנחנו נפספס בו אז זה בעצם יכול להיות הסבר ללמה התהליך הזה לא עובד, זה שכדי שהתהליך יעבוד… אם אנחנו אומרים שמדובר בטעות בזיהוי והמערכת החיסונית קולטת אבק כחומר מסוכן, אז אנחנו רוצים ללמד את המערכת החיסונית משהו מאוד פשוט. יש חומר אחר שאנחנו נכנה אותו אנטי אלרגן ואליו המערכת החיסונית מגיבה באופן מאוד רגוע.

דפנה:             ממילא.

נוגה:              כן.

דפנה:             זאת אומרת בן אדם עוד לפני שהוא הגיע לטיפול, נגיד לטלק.

נוגה:              בדיוק.

דפנה:             הוא הגיב בשלווה.

נוגה:              או לקמח.

דפנה:             או לקמח. הוא הגיב בשלווה.

נוגה:              הוא מגיב בשלווה. ומה שאנחנו רוצים עכשיו…

דפנה:             זה חשוב מאוד שזה יהיה מאוד דומה.

נוגה:              כן. כן. מה שאנחנו רוצים לעשות בטיפול זה בעצם ללמד את המערכת החיסונית שכמו שעד היום היא מגיבה לטלק או לקמח, ככה היא יכולה להגיב גם לאבק. עכשיו, אם אנחנו לא מוצאים אנטי אלרגן שהוא דומה, שזה בדיוק מה שאמרת, אז אנחנו יכולים לפספס את התהליך. לדוגמה אדם יכול לבוא ולהגיד אנטי אלרגן שמתאים זה הדים של מרק. אבל להדים של מרק אין את אותו מרקם כמו לאבק. ואז המערכת החיסונית לא תצליח לעשות את ההתאמות האלה ואז התהליך יכול לא לעבוד.

דפנה:             כן.

נוגה:              אבל אם אנחנו נמצא אנטי אלרגן שהוא באמת מתאים והוא כמה שיותר דומה, אז התהליך עובד כמו קסם.

דפנה:             כן. ואז בעצם אנחנו עובדים על המרכיב של ה- P, של התכנות, ואנחנו אומרים לבן אדם בוא תיזכר במצב שבו אתה הגבת בצורה מאוד, מאוד קשה ל… נגיד היה אבק, נסעת בג'יפ ופתאום ככה הגיע איזה ענן של אבק ואתה נורא, נורא נחנקת והתחלת להרגיש נורא, נורא רע ובעצם כבר התחרבש לך כל המשך הטיול. בוא תדמיין את זה. רגע לפני שמגיע הענן הזה של האבק, בוא תדמיין שזה היה ענן של קמח. ובוא תדמיין שהגוף שלך מגיב לזה בשלווה.

נוגה:              כן.

דפנה:             ובן אדם מדמיין את זה. הוא בינתיים רק מדמיין את זה.

נוגה:              אנחנו רק בדמיון. זה הזוי.

דפנה:             רק בדמיון. ואז אנחנו עושים את זה כמה וכמה פעמים. בוא תדמיין. בוא, בוא תיזכר בעוד סיטואציה אמיתית שבעבר הגבת בתגובה אלרגית חריפה וגם פה תדמיין שאתה מגיב לאבק כמו שאתה מגיב נגיד לקמח. ואנחנו חוזרים על זה עוד פעם ועוד פעם. ובעצם מלמדים את המערכת הנוירולוגית שלנו NLP, יש לנו גם את ה- N, את ה- Neuro, אנחנו מלמדים את המוח שלנו לייצר נתיב חדש. אוקי? אני מגיב לאבק בדיוק כמו שאני מגיב לקמח. אני מגיב לאבק בשלווה.

נוגה:              כן.

דפנה:             הכול רגוע.

נוגה:              אנחנו חייבים לחזור על הפעולה הזאתי שלדמיין, לדמיין שאדם מגיב לאבק כמו שהוא מגיב לקמח לדוגמה, כמה וכמה פעמים, כי אם אנחנו מדברים על ה- P, על ה- Programming, אז גם כשאנחנו מלמדים מחשב תוכנה חדשה, אנחנו חייבים לחזור על הפעולה הזאת כמה פעמים כדי לוודא שהתוכנה רצה באופן נקי ואנחנו לא צריכים לעזור לה. אז גם כאן אנחנו חוזרים על הפעולה הזאת כמה פעמים. התהליך הזה הוא מאוד קצר, זאת אומרת…

דפנה:             ואולי נגיד איך הוא מסתיים.

נוגה:              כן.

דפנה:             כי מה שקורה הרבה פעמים, בן אדם שיש לו אלרגיה הוא מדמיין את הפעם הבאה שהוא יכנס נגיד לאיזשהו חנות יד שנייה, למקום מאובק, הוא יפתח איזה מגירה ישנה. הוא כבר מדמיין אוטומטית שהוא יגיב שוב באלרגיה.

נוגה:              נכון.

דפנה:             אז איך אנחנו נסיים את התהליך?

נוגה:              אז אחרי שאנחנו מבצעים כמה פעמים, בעצם מלמדים את המערכת החיסונית להגיב באופן שונה, אנחנו אומרים לאדם לך אל העתיד. אנחנו קוראים לבדיקה הזאת בדיקה דמיונית, שהיא בעצם בודקת את היעילות והאפקטיביות של הטכניקה שעשינו. אנחנו אומרים לו בוא תלך אל העתיד, לפעם הבאה שבה אתה תפגוש את הדבר שאליו היית, היית אלרגי.

דפנה:             בעבר.

נוגה:              כי NLP זה גם Linguistic, ברמה הלשונית אנחנו עושים פה גם כן שינוי.

דפנה:             יפה.

נוגה:              אז בוא תיחשף, בוא תדמיין את עצמך נחשף לאבק ובוא תראה מה קורה לגוף, מה אתה מדמיין.

דפנה:             ובוא תדמיין שגם בפעם הבאה שתיחשף לאבק, הגוף שלך יגיב לזה כמו שהוא מגיב לקמח.

נוגה:              כן.

דפנה:             בשלווה. בוא תדמיין עוד משהו אפילו, יותר רציני, אוקי? אתה באמת בסופת חול, תדמיין ותאמן את עצמך.

נוגה:              כן.

דפנה:             ואז אחרי שסיימנו את העבודה הזאת של התכנות, אנחנו די מיד עובדים, עוברים לבדיקה.

נוגה:              מעשית.

דפנה:             פיזית, מעשית. ואנחנו… אני זוכרת שאני עבדתי עם איש צעיר על נושא של אבק ואמרנו אוקי, בוא נבדוק את זה. רגע, איך אנחנו יכולים לבדוק את זה? ואז גיליתי אצלנו במחסן, זה היה ככה לקראת סוף החורף, גיליתי שיש לנו איזה מאוורר מה זה מאובק, שישב לו במחסן והעלה אבק לפני ה… כי לא השתמשנו בו הרבה זמן. הוצאתי את המאוורר הזה. הדלקתי אותו שכל האבק עף בעצם לבן אדם לפנים. אמרתי לו בוא תסניף את זה, בוא נראה מה קורה. והוא היה בהלם.

נוגה:              בהלם.

דפנה:             כי זה מיד. הוא אומר אני לא מאמין. אני פשוט לא מאמין.

נוגה:              כן. לי יש שני סיפורים שאני אשמח לספר. אחד על תלמיד שלי שאמר לי נעים מאוד, לי קוראים ככה וככה ואני מסתובב עם גליל של נייר טואלט. הוא סבל כל השנה מאלרגיה לאבק. הוא במשרד שלו הוא אמר יש ערימה של דפים שאין לי ברירה אלא להתרחק ממנה, כי אני יודע שזה מפעיל מאוד את האלרגיה. ועשיתי לו את התהליך הזה. אחרי שבוע הגיע, אחרי שבוע הוא הגיע למפגש והוא אמר אתם לא תאמינו. אין פינה במשרד שלי שלא דחפתי את האף שלי פנימה, אין דף שלא הפכתי. אני פשוט לא האמנתי שזה יכול להיות ואני אמרתי, אני אאתגר ואני אוכיח לנוגה שזה לא הגיוני שב- 17 דקות, שזה מה שלקחה הטכניקה, יכול להיות שהיא שחררה אותי ממשהו שכל החיים סבלתי ממנו. כשאנחנו אומרים שזה פוגע באינטליגנציה, זה פשוט הזוי כמה מהר התהליך הזה עובד וכמה הוא פשוט. הוא כל כך, כל כך פשוט שזה לא הגיוני.

דפנה:             כן.

נוגה:              עוד מישהו שעבדתי איתו התקשר אליי בתחילת הקורונה, בדיוק בתקופה שבה היינו בהמון סגרים, והחלטנו שנפגש בזום. לא הכרתי אותו לפני, זאת הייתה פגישה חד פעמית. אפשר גם לדבר על זה שאדם לא צריך להאמין שטיפול באלרגיה עובד כדי שהתהליך יעבוד. זאת אומרת המרכיב של האמונה הוא לא משנה פה, הוא לא פקטור.

דפנה:             נכון.

נוגה:              כי אנחנו מתכנתים את המערכת החיסונית, אין פה שום מרכיב של אמונה. בקיצור, נפגשנו בזום, זאת הייתה פגישה של שעה. הוא עבד על אלרגיה משערות של חתולים. זהו, עשינו את התהליך. לא שמעתי ממנו. זה די מאכזב. בדרך כלל ממש חשוב לי לשמוע מהם, שהם ישלחו לי תמונות, יקליטו, יספרו מה היה. אבל לא שמעתי ממנו. ולפני שבוע וחצי קיבלתי סרטון בוואטסאפ (מצחקקת). לא קישרתי, בכלל לא הבנתי מה אני רואה. אז זה הוא הולך בבית והוא אומר טוב, אני בבית של חבר, הוא ככה בסלפי, ואני נכנס לחדר השינה שלו ומה רואים? הנה, יש חתול מאחורי. הוא ככה נשכב על המיטה ואז הוא אומר אלרגיה, אלרגיה. עושה את עצמו מתעטש ואז הוא אומר לא, לא, לא, נוגה לא תאמיני, אבל זה עבד (מצחקקת). ואז הוא שלח לי הקלטה. עדיין לא הבנתי מה אני רואה, מה קורה כאן. אז הוא אמר לי תקשיבי, אני יצאתי מהפגישה הזאת בזום, שאלו אותי איך היה? אמרתי זה קשקוש גמור. היא סתם, אני באמת לא מבין איך בזבזתי על זה שעה ואת הכסף שלי. אני לא מאמין בזה, זה פשוט שטויות.

דפנה:             (מצחקקת).

נוגה:              ולא הסכמתי לבדוק את זה אפילו, למרות שאמרת לי לבדוק את זה. היום נכנסתי לבית של חבר, הייתי אצלו כמה שעות, פתאום יוצא חתול. נכנסתי מה זה ללחץ שאמורה להתפתח לי אלרגיה. אז החבר אומר לי תקשיב, אבל החתול הזה לפני שנכנסת הוא היה בסלון כל הזמן. אז איך זה הגיוני שעוד לא התחילה האלרגיה? זהו, הוא חשב כמה רגעים ואז הוא אמר תקשיב איזה הזוי, לפני איזה שנה וחצי הייתי באיזה טיפול אצל מישהי מוזרה. היא אמרה לי שהיא תעזור לי להשתחרר מהאלרגיה. אני לא יודע (מצחקקת).

דפנה:             אז זאת את המוזרה?

נוגה:              אז אני המוזרה.

דפנה:             (צוחקת).

נוגה:              נעים מאוד. זה תהליך שאנשים לא מאמינים בו. זאת אומרת גם כשעוברים אותו, גם אתם שומעים אותו עכשיו וסביר להניח שאתם אומרים איך זה יכול להיות? אני סובל כל כך הרבה שנים מאלרגיה, אז מה שתי אלה אומרות לי? אז זה בסדר, הספקנות היא בסדר.

דפנה:             אתם לא צריכים להאמין, אבל בואו לטיפול.

נוגה:              אבל בואו.

דפנה:             כן. אולי… הזכרת לי על בן אדם שלא חוזר וזה מאכזב, שאני טיפלתי באישה, שככה: היא הגיעה אליי, חברה שלחה אותה אליי אחרי שהיא חזרה מיוון או מכריתים. היא הייתה שם חודש וחצי כי יש לה אלרגיה לפריחה של הפקאן והיא גרה במושב וכל המושב מלא במטעים של פקאנים. ובין הבתים שמה, הכול עצים ענקיים של פקאן.

נוגה:              יאללה.

דפנה:             והמסכנונת הזאת כל פעם כשמתחילה הפריחה של הפקאן כל כך רע לה, שהיא בורחת. עכשיו היא גילתה שבארץ כמעט בכל מקום יש איזה עץ פקאן, אז היא פשוט התחילה לנסוע לחו"ל. אז כמה שנים היא בילתה את כל התקופה של פריחת הפקאן בחו"ל.

נוגה:              וואלה.

דפנה:             היא חזרה מחו"ל וסיפרה לחברה כמה זה פוגע לה בעבודה וכמה זה מקשה לה על החיים, וחברה אמרה לה דפנה. אז היא הגיעה אליי. הבעיה הייתה, לא בעיה, אבל היא הגיעה אליי בעצם ורק עוד 9.5 או 10 חודשים תהיה הפריחה הבאה של הפקאן.

נוגה:              תהיה שוב פריחה.

דפנה:             ואני התלבטתי אם זה טוב או לא טוב לעשות לה את הטיפול. אבל עשיתי לה את הטיפול שהרגע דיברנו עליו.

נוגה:              מה הייתה ההתלבטות? האם לחכות עם הטיפול בסמוך?

דפנה:             כן, אולי שזה יהיה לה יותר רענן, שזה יהיה לה יותר חי. אבל היא הגיעה, טיפלתי בה. אמרתי לה גם שאולי, אני לא זוכרת מתי היא אמרה לי שהפריחה של הפקאן, נגיד במרץ, אמרתי לה אולי תבואי בפברואר ונרענן את זה.

נוגה:              כן.

דפנה:             וזהו, לא שמעתי ממנה. אפילו כתבתי לה כמה הודעות סביב הפריחה של הפקאן, שנה אחרי, כתבתי לה. כי באמת הייתי סקרנית, כי זה היה באמת severe. האלרגיה שלה הייתה מאוד חמורה. כלום. היא לא עונה לי, מתעלמת מההודעות שלי. אמרתי טוב, כנראה לא נעים לה ממני וזה לא עובד. והאמת שזה מוזר, כי אף פעם עוד לא, עוד לא עשיתי את התהליך הזה והוא לא עבד. ושלוש שנים אחרי פתאום מתקשרת אליי חברה, מתקשרת אליי מישהי ואומרת לי אני חברה של ההיא שטיפלת בה עם פריחה של פקאן, אני רוצה שתטפלי גם בי.

נוגה:              (מצחקקת).

דפנה:             אמרתי לה רגע, רגע.

נוגה:              שלוש שנים אחר כך?

דפנה:             שלוש שנים אחרי. ואני אומרת לה רגע, רגע, מה, מה שלומה? איך היא ואיך עם הפקאן? היא אומרת לי תשמעי, שכחה לגמרי שהייתה לה את ה… עד שהגיעה פריחת פקאן היא שכחה לגמרי שיש לה אלרגיה. עברה כל התקופה, היא לא שמה לב וככה המשיכו לה החיים והיא לא שמה לב שאין לה אלרגיה. אמרתי איזה כיף ככה בעקיפין קיבלתי ממנה כזאת דרישת שלום.

נוגה:              לגלות.

דפנה:             אני רוצה לספר עוד סיפור, כי תמיד שואלים אותי ומה עם אלרגיות מסכנות חיים? דווקא עם אלרגיות מסכנות חיים חייבים, חייבים לעשות את התהליך הזה. כי אולי אנחנו יכולים פה להציל חיים. אז לפני כמה שנים אנחנו היינו באיזשהו קמפינג והיה שמה מישהו עם אלרגיה מאוד חריפה לדבורים. והוא נעקץ מדבורה ולא היה לו איתו את הזריקה והוא התחיל לפתח תגובה אנפילקטית מאוד, מאוד קיצונית.

נוגה:              הילדים שלו היו שמה.

דפנה:             נכון. אני באותו זמן אני לא הייתי לידו, היו שמה מספיק אנשים שתמכו בו. אני אמרתי אני אהיה אחראית על הילדים, כי זה היה מאוד לא נעים. זה היה מאוד, מאוד מפחיד לראות אותו.

נוגה:              מפחיד.

דפנה:             ואני אמרתי בוא, לקחתי את כל הילדים, הייתי כמו החלילן מהמלין. אמרנו אנחנו נכוון את האמבולנס, זה היה התפקיד שלנו. ממש רציתי להרחיק אותם משם ובאמת כיוונו את האמבולנס שהזעקנו אליו. הוא חזר אחרי שלושה ימים בבית חולים, הוא היה סבבה. אמרתי לו היית רוצה שנעשה את הטיפול של ה- NLP? הוא אמר לי בסדר. לא יודע. עשיתי לו את הטיפול ואמרתי לו אבל אתה מבטיח לי, אני לא עכשיו אעקוץ אותך מדבורה כדי לבדוק איך זה עובד, תבטיח לי שאתה כן מסתובב עם המזרק למרות הטיפול, אבל לא משתמש בו מיד אלא בודק.

נוגה:              כן. אני רק אגיד שאנחנו לא רופאים ואנחנו לא יכולים לתת שום עצה רפואית בנושא הזה. אנחנו יכולים להציע את הטיפול, אבל לא להגיד חס וחלילה לבן אדם שאין לו אלרגיה או שהוא לא צריך להסתובב עם מזרק או לקחת תרופות.

דפנה:             כן. וחייבים גם לבדוק את זה, זה באמת מסכן חיים.

נוגה:              נכון.

דפנה:             קרה מקרה בגלל שמדובר בחבר ומשהו כמו איזה חצי שנה אחרי היינו ביחד באיזשהו אירוע.

נוגה:              בכנרת לדעתי.

דפנה:             לא, זה דווקא היה ליד טבעון. ועשינו שמה מדורה. והוא הרים איזשהו… האנטי אלרגן שלו היה… הוא אמר אני רוצה להגיב לעקיצה של דבורה כמו שאני מגיב לעקיצה של זבוב חול, שאליה אני מגיב בשלווה. או של משהו אחר, זבוב אולי, לא זוכרת מה זה היה. הוא הרים איזשהו מקל, אני הייתי שם במקרה והייתה שם דבורה והוא נעקץ באצבע.

נוגה:              מה הסיכוי?

דפנה:             כן, מה הסיכוי שיקרה דבר כזה? לא הייתה לו זריקה אגב, שזה היה מכעיס קצת (מצחקקת). והוא נורא נבהל, הוא החוויר והוא ממש, הוא מה זה פחד, כי הוא גם הבטיח לילדים שלו שהוא יהיה עם… תמיד יסתובב עם זריקה אחרי מה שהיה באותו קמפינג. ואני הייתי שם ליד ואמרתי לו אתה זוכר? הגוף שלך מגיב לזה כמו לזבוב. עכשיו זה היה מטורף, כי לא קרה לו כלום. זאת אומרת בקושי ראו, זה היה… בן אדם רגיל עקיצה של דבורה מתנפחת קצת.

נוגה:              מתנפחת.

דפנה:             לא התנפח לו כלום. זה היה מדהים. לי מתנפח יותר מעקיצות של דבורה. אז זה גם היה מאוד, מאוד מרגש. ואני מניחה שלכל אחת מאיתנו יצא כבר לעשות את הטיפול הזה עשרות פעמים.

נוגה:              כן.

דפנה:             פשוט עשרות פעמים. כטיפול חד פעמי, לא צריך להיכנס פה לסדרה של מפגשי NLP כי זה באמת מאוד, מאוד קצר.

נוגה:              אין פה חשיפה, לא צריך… כן. זה טיפול חד פעמי, עובד מאוד ביעילות.

דפנה:             נכון.

נוגה:              אני שמעתי סיפור על מישהי שלא יכולה להסתובב עם כפכפים בגלל שיש לה אלרגיה לעקיצות של יתושים. ואז ככה אמרתי אוקי, אני נוגה יודעת לעבוד עם אלרגיות, אני חייבת לתחקר אותה קצת. היא אמרה לי שעקיצות של יתושים זה לא כמו דבורים, זאת אומרת זה מאוד נפיץ ומאוד נפוץ. היא יכולה עכשיו שיהיו לה 10 או 11 עקיצות ברגליים. היא אומרת שהיא הייתה יכולה להגיע למצב שהיא 9, 10 ימים במיון. כי הרגליים שלה היו מתנפחות, לפעמים זה היה מגיע, עובר את הברך. היא לא הייתה יכולה לדרוך, היא לא הייתה יכולה ללכת. זאת אומרת משהו ממש קיצוני. ואז אמרתי לה יאללה, בואי. הרבה פעמים אנשים שסובלים מאלרגיות הם לא יודעים שיש לזה פתרון. זאת אומרת אם אני לא הייתי מציעה, היא בחיים לא הייתה פונה. כי מי שלא יודע שהשיטה הזאת קיימת, ש- NLP יכול לעזור לאלרגיות, אז הוא די אבוד בתוך זה.

דפנה:             כן.

נוגה:              זהו, עכשיו מתחיל הקיץ.

דפנה:             וזה לא סתם.

נוגה:              כן.

דפנה:             זה לא סתם שה… שיש פתרון, הוא פתרון נורא, נורא נעים.

נוגה:              כן. נכון.

דפנה:             זאת אומרת אנחנו פשוט משנים נתיב נוירולוגי במוח. זה פשוט נעים.

נוגה:              כן. זה פשוט לא להאמין איך זה עובד. אז זהו, עכשיו התחיל הקיץ. היא שלחה לי הקלטה במאי. היא אמרה לי תקשיבי, הייתי בים, הייתי בבריכה. בעלי שאל אותי, הוא ככה נבהל כשהוא ראה שאני יוצאת עם כפכפים. ואמרתי לו אל תדאג, אל תדאג, אני עם האלרגיה סיימתי, השארתי את זה בעבר. היא הייתה כל כך בטוחה בעצמה. וזה באמת היה לא להאמין לראות איך זה עבד. והיא פעם בכמה שבועות שוב שולחת לי הקלטה, כי היא לא מפסיקה להודות על זה. עכשיו אני שכחתי, זה היה כבר לפני כמה חודשים. אבל אנשים שהשתחררו מאלרגיה אז הם סבלו כל כך הרבה שנים שזאת באמת שליחות אדירה להיות חלק מזה.

דפנה:             כן.

נוגה:              ולאפשר להם חיים פשוט יותר נעימים, יותר פשוטים.

דפנה:             כן. כולל אלרגיה למשל לבוטנים או לשקדים, שהן אלרגיות… יש אנשים שזה בשבילם אלרגיה ממש מסכנת חיים. אנחנו נעשה את התהליך הזה ואז אנחנו ניתן לבן אדם לאכול שקד או בוטן, מה שזה לא. לפני זה אנחנו נשאל אותו יש לך פה את הזריקת אדרנלין? היה ו… רק ליתר ביטחון, שיהיה. וזה מדהים. זה פשוט באמת מדהים. ויש לנו שליחות גדולה להפיץ את זה וזאת אחת הסיבות שאנחנו עושות עכשיו את הפודקאסט הזה. כי כל בן אדם שלמד NLP, כל אחד יכול לעשות את התהליך הזה. ו- וואלה, אנחנו… כמה אמרנו? שיש עלייה של 300% בשנים האחרונות באלרגיות. אז מסביבנו יש כל כך הרבה אנשים עם אלרגיות.

נוגה:              כל כך הרבה אנשים. כן. אני רק אגיד עוד משהו לחרדתיים ששומעים את הפודקאסט וזה גם בסדר. יש אנשים שיש להם אלרגיות בעיקר לבוטנים ואגוזים וגם לחלב, זאת אומרת אלה האלרגיות שאני מכירה שהן מאוד מסכנות חיים, שהם בכלל לא מעיזים לחשוב על זה, על לבדוק את זה. אז אני יכולה להגיד לאדם עדיף שתבוא ונעשה לך את התהליך של האלרגיה על חלב. ואתה לא תבדוק את זה בחיים וזה בסדר, כי הוא מאוד, מאוד מפחד וזה מובן. אבל יכול להיות שבעתיד אתה תאכל איזושהי עוגה שאתה תחשוב שאין בה חלב ולמרות שבפועל כן יש בה חלב, אבל הגוף שלך לא יפתח את התגובה האלרגית ואתה אפילו לא תדע מזה. אתה יכול לחיות את כל החיים שלך בהימנעות מחלב מבלי לדעת שהתהליך הזה עבד. אבל העיקר זה שנעשה את התהליך. ויכול להיות שזה באמת ימנע חס וחלילה וחס את ההתקף הבא. אז עדיף לעבור את התהליך הזה שהוא באמת מאוד קצר, מאשר לא לעבור אותו.

דפנה:             נכון. ולא צריך לתחזק את זה.

נוגה:              נכון.

דפנה:             אין שיעורי בית.

נוגה:              כן (מצחקקת).

דפנה:             עושים את זה פעם אחת וזהו. ובאמת המה שסיפרתי על האישה עם הפקאנים, אז זה בדיוק מראה את זה. אני עשיתי לה את זה חודשים, משהו כמו 9, 10 חודשים לפני פריחת הפקאן הבא, והיא שכחה מזה.

נוגה:              מדהים.

דפנה:             היא שכחה מזה, אבל הגוף שלה זכר.

נוגה:              זוכר.

דפנה:             כן. וזה מה שהכי חשוב, NLP יודע לדבר גם עם הגוף. אולי אני אגיד כאן עוד משהו, שכשאנחנו מדברים על התת מודע, בעצם התת מודע זה כל מה שלא מודע לנו, זה כל ה… אותן פעילויות נפשיות ורגשיות שפועלות שמה למטה, אבל גם כל מה שקורה בגוף שלנו לא מודע. זאת אומרת ברגע זה אני לא מודעת לזה שהלב שלי פועם והכליות שלי מסננות את הדם והגוף שלי שומר על הטמפרטורה שלו. ויש באמת אלפי פעולות שקורות ברגע זה בגוף שלי והן לא מודעות. ו- NLP מתייחס גם לאותן פעולות לא מודעות בגוף כאל חלק מהתת מודע, וגם את זה אנחנו יודעים לתכנת.

נוגה:              מדהים.

דפנה:             אז זהו, אז השליחות שלנו היא באמת להפיץ את זה, את הטיפול הזה באלרגיה. אז נתחיל לסכם?

נוגה:              כן. וואו, אחלה של פרק, אה? חשוב מאוד. זה פשוט פרק שבאמת אנחנו יותר ממבקשות מכם להפיץ את הפרק הזה, כי אנחנו רוצות שכמה שיותר אנשים ידעו שיש מענה לטיפול באלרגיות, ומענה קל, יעיל, מהיר.

דפנה:             נעים, וקוראים לו NLP.

נוגה:              וקוראים לו NLP. אז באמת יותר מנשמח שתפיצו את הפרק הזה. ואם אתם מכירים אנשים שסובלים מאלרגיה או שאתם סובלים, אז פשוט תחפשו את האדם הקרוב ביותר אליכם שמטפל ב- NLP. יש היום אלפי אנשים שעוסקים ב- NLP לאחר שלמדו את שיטת ה-NLP ומכירים את הטכניקה הזאת, את התהליך הזה. אז דיברנו על אלרגיה, על המאפיינים של אלרגיה, על מה אנשים סובלים, איזה סוגי אלרגיות יש, מה הרפואה הקונבנציונלית נותנת לזה. ובעיקר מה ה- NLP נותן, וזה המון. המון, המון, המון.

דפנה:             מאוד. אז חפשו פה למעלה את הלינק לפרק המלא, או בפוסט מעלינו. תעשו שיתוף, תעבירו לאנשים ואנחנו נתראה בעוד פרקים.

נוגה:              תודה רבה.

מתעניינים ב-NLP ודמיון מודרך? בואו לחוות את זה מקרוב!

נגן וידאו
דילוג לתוכן