Search

החזר כספי על טיפולי NLP מקופת חולים או ביטוח פרטי

[vc_row][vc_column][vc_custom_heading text="החזר כספי על טיפול NLP מקופת חולים או מביטוח פרטי" font_container="tag:h2|text_align:right" el_class="division-title"][vc_column_text]הפופולריות והביקוש לטיפולי NLP ודמיון מודרך לא מפסיק לעלות בשנים האחרונות. עם זאת, ההכרה הרשמית בטיפולי NLP ודמיון מודרך ע"י ביטוחים משלימים וקופות החולים עדיין בחיתולים. נוגה רטר, טריינר NLP, מרצה במכללת רטר ומטפלת ב-NLP מגילאי גן ומעלה, משתפת מנסיונה הרב ושופכת אור על ההתפתחויות האחרונות בנושא זה.[/vc_column_text][vc_custom_heading text="נתחיל בהתחלה – למה שקופות חולים וביטוחים פרטיים בכלל יכירו ב-NLP?" font_container="tag:h2|text_align:right" el_class="division-title"][vc_column_text]"למה אדם עושה ביטוח פרטי ומשלם על זה כסף? כדי שישרת אותו בעיתות הצורך. כדי שיוכל להשתמש בשירותים המוצעים לטובת שיפור בריאותו הפיזית והנפשית, במגוון שיטות וכלים מודרניים. כנ"ל בנוגע לחברות בקופת חולים כמובן.

המטרות עליהן עובדים בתהליכי NLP הן בריאות הנפש לכל דבר ועניין. אנשים רבים מגיעים במטרה לטפל בחרדות, או עם סימפטומים של פוסט טראומה לדוגמא. יש תקופות, בהן המצב הבטחוני במדינה הופך לנפיץ מאוד, ואפשר לראות עלייה אדירה בביקוש לטיפול. ילדים רבים אינם מקבלים מענה לצרכים נפשיים מורכבים במערכת החינוך ו/או במערכת הרפואית. אגב, גם בנושא של בעיות קשב וריכוז אצל ילדים, ה-NLP יכול מאוד לעזור, ולהוות אלטרנטיבה לטיפול תרופתי, ממנו הורים וילדים רבים מעדיפים להימנע. אז מצד אחד אין מענה הולם ומצד שני אין מספיק הכרה וסבסוד לטיפולים שכן נותנים לזה מענה מעולה".[/vc_column_text][vc_custom_heading text="מהניסיון שלך בטיפול NLP בילדים, מה התוצאות שראית בפועל? עד כמה השיטה יעילה?" font_container="tag:h2|text_align:right" el_class="division-title"][vc_column_text]"לטיפול NLP ודמיון מודרך בילדים יש אחוזי הצלחה מטורפים. כמה ש-NLP יעילה עבור מבוגרים, הוא עוד יותר יעיל עבור ילדים. ילדים צריכים המחשות, הם אינם מבינים מושגים מופשטים. בנוסף, אצל ילדים הדמיון נגיש מאוד, ואין להם אמונות מגבילות והתנגדויות שפוגשים אצל מבוגרים ועלולות להאט את תהליך השינוי. הטכניקות של ה-NLP מאפשרות יצירתיות, המחשה, משחקיות ושימוש רב בדימויים ובדמיון, ככה שה-NLP הוא כמו כפפה ליד עם ילדים. ילד יכול להיכנס למפגש עם בעיה ולצאת שעה לאחר מכן כשהיא כבר פתורה ולא מעסיקה אותו יותר. תהליכים עם ילדים מפריכים בצורה הכי חזקה את הקונספט שטיפול מוצלח בהכרח אורך שנים או חודשים רבים.

חשוב להבין גם שטיפול בילדים הוא מורכב מאוד בגלל שהקשר הטיפולי הוא משולש, ולכיתים אף מרובע. יש את ההורים, את המערכת החינוכית ולפעמים גם דמות נוספת דומיננטית כמו סבתא. בטיפול NLP לילדים יש לנו את הידע והיכולת להעניק את המענה המקיף לכך. יש לנו את היכולת לתת טיפים להורים. ללמדם איך הם בעצמם יכולים לחזק ולהעצים את הילד ואת התהליך שהוא עובר במפגשי הטיפול.

בשורה התחתונה, יש תוצאות מדהימות בקליניקה והמון סיפורי הצלחה. גם בילדים וגם במבוגרים כמובן.
יש המון ביקוש היום למטפלי NLP. אני לא יכולה לקבל את כל מי שפונים אלי לטיפול ויש לי רשימת המתנה. אנשים צמאים היום לסוג הטיפול היעיל והחוויתי של ה-NLP והדמיון המודרך. ה-NLP היום תופס כל כך חזק בגלל שהוא מאוד מותאם לעידן שבו אנחנו חיים ולחשיבה מודרנית. המוסדות והארגונים צריכים להתעדכן בהתאם".[/vc_column_text][vc_custom_heading text="החזר על טיפול NLP ודמיון מודרך מקופ"ח / ביטוח – איפה זה עומד כיום?" font_container="tag:h2|text_align:right" el_class="division-title"][vc_column_text]"אני עובדת המון עם ילדים ונוער ואין ספק שהורים מוכנים להשקיע הרבה משאבים בילדים שלהם כי הם רוצים שלילדים שלהם יהיה טוב. אני גם נתקלת בהרבה מקרים של הורים שהמשאבים הכספיים שלהם מוגבלים. אחת השאלות הקבועות שאני נשאלת מצד ההורים שמפקידים אצלי את ילדיהם היא "האם אוכל לקבל החזר מהביטוח הפרטי או קופת החולים שלי על הטיפולים?".

לצערי הרב, עבדתי כבר עם מאות מטופלים, ילדים ומבוגרים, רובם לא מצליחים לקבל החזר.  ביטוחי בריאות פרטיים כן נותנים החזר. קופות החולים בדרך כלל לא. יש קופות חולים שנותנות את הרושם שיש אפשרות לקבלת החזר, ואז המטופלים מגישים בקשה אבל מקבלים בסוף דחייה. לפעמים התשובה מגיעה גם חודשים לאחר שהטיפול כבר מסתיים. אני מצידי מוכנה גם לעשות את מה שצריך כדי שהמטופלים שלי יקבלו החזר מקופת חולים או ביטוח פרטי, אני מתגמשת ומשתפת פעולה עם כל בקשה, אבל זה לא תמיד עוזר".[/vc_column_text][vc_custom_heading text="איפה כן יש התקדמות והכרה ב-NLP ודמיון מודרך?" font_container="tag:h2|text_align:right" el_class="division-title"][vc_column_text]"בקופות חולים בודדות קיימת הכרה בשיטת דמיון מודרך והן מציעות טיפולים בשיטה מטעמן, במסגרת שירותי רפואה משלימה. דמיון מודרך מוצע למשל בקופת חולים כללית, אבל אין שירותי NLP בכללית. NLP לא מוכר גם בקופות חולים גדולות נוספות. למיטב ידיעתי כיום אין NLP במכבי למשל. גם בכללית, בה קיימת אופציה של דמיון מודרך, אין אפשרות לקבל החזר על טיפול אצל מטפלים שאינם עובדי הקופה.

במכללת רטר לומדים את שתי השיטות יחד, NLP ודמיון מודרך, מתוך הבנה של העוצמה האדירה שבשילובן. אז הכרה בדמיון מודרך זו התחלה, אבל רוב האנשים מחפשים היום את ה-NLP קודם כל. דמיון מודרך בפני עצמו יכול לעזור במקרים מסוימים, אבל זה לא תחליף לתהליך NLP שיכול לפתור בעיות מורכבות או ממושכות כגון נטייה לחרדה או פוסט טראומה.

יש כמה נקודת אור שמעידות על התקדמות והכרה בשיטה. אחת מהן היא במערכת החינוך ובאקדמיה. קיימות היום כמה וכמה תוכניות לימוד של NLP ודמיון מודרך בבתי ספר, שמאושרות ע"י משרד החינוך. מדובר בתוכניות שמגדירות איקס שעות בשנה בבי"ס בערים מסוימת ומספקי השירות נבחרים במכרזים לפני תחילת שנת הלימודים. המשמעות היא שבוגרי NLP מוסמכים, שמועסקים בגדר תוכניות אלו, מעבירים בפועל פעילויות ברוח ה-NLP לתלמידים, לרוב בפורמט קבוצתי.

בנוסף, אפשר למצוא היום קורסים מקצועיים לנל"פ באוניברסיטה הפתוחה ובבר אילן. באוניבסיטאות אחרות, NLP התחיל לקבל התייחסות כחלק מתוכניות הלימוד בפסיכולוגיה. ההכרה הזו בשיטה היא מבורכת ומראה שהאקדמיה מכירה בחשיבות ה-NLP בעולם הטיפול של ימינו. אגב, רוב המרצים שמלמדים באוניברסיטאות NLP הוכשרו במכללת רטר – עוד תו איכות שנושאת המכללה בגאווה.

אספקט נוסף הוא מול רשויות המיסים. יש היום כוונה לשנות את החוק שמאפשר למטפל NLP להיות מוגדר כעוסק פטור. לאחר השינוי, מטפל NLP יוכל להיות מוגדר רק כעוסק מורשה, כמו פסיכולוג לצורך העניין. המשמעות היא מצד אחד שיש הכרה גדולה יותר במטפלי NLP בארץ. מצד שני, ברגע שהשינוי יחול מחירי הטיפולים צפויים לעלות כי עוסק מורשה צריך לשלם 17% מע"מ. נכון להיום, אין הלימה בין השינוי הזה ובין ההכרה ב-NLP בקופ"ח ובביטוחים משלימים. כלומר, אני צופה שהצורך של מטופלים להכרה הזו לצורך קבלת החזר כספי רק יגבר ואני ממליצה לארגונים אלו לערוך את השינויים הנדרשים בהקדם".[/vc_column_text][vc_custom_heading text="מה ההבדל בין שיטות טיפול אלטרנטיביות בהן מכירים ביטוחים פרטיים וקופות החולים ובין ה-NLP?" font_container="tag:h2|text_align:right" el_class="division-title"][vc_column_text]"NLP, כמו שיטות טיפול גוף-נפש אחרות, פועל על התת-מודע. התת-מודע אחראי על כל מה שאנחנו לא מודעים אליו, ובפרט על מערכות רבות בגוף. אנחנו לא נושמים בצורה מודעת רוב הזמן או מפעילים מנגנוני לסינון דם במודע, ובכל זאת פעולות אלו קורות כל הזמן ובזכותן אנו חיים. אפשר להגיד שהתת-מודע מייצר את הקשר בין הגוף לנפש. לכן, כל שיטות הטיפול כגון NLP, רפלקסולוגיה, הומאופתיה, פרחי באך ורבות אחרות, עוזרות למצבים פיזיים ונפשיים כאחד.

היופי בשיטות טיפול אלו הוא שהשינוי והריפוי מתחוללים ללא מאמץ מודע. בניגוד לטיפול פסיכולוגי לדוגמא, שמבוסס בעיקרו על שיח מודע. ב-NLP התובנות מגיעות מהתת-מודע, בלי שיעורי בית או אקטיביות רבה, והשינוי קורה מבפנים באופן טבעי ועמוק. במידה והאדם פתוח ומתמסר לתהליך, יש תוצאות מדהימות בעבודה ישירה על התת-מודע. מהסיבה הזאת יש הרבה אנשים שאומרים ש-NLP זה קסם".[/vc_column_text][vc_custom_heading text="איך אפשר לקדם את ההכרה ב-NLP בקופות חולים וביטוחים פרטיים?" font_container="tag:h2|text_align:right" el_class="division-title"][vc_column_text]"קודם כל, לשכת ה-NLP הישראלית, שהוקמה בשנת 2020, שמה לה למטרה להגיע למוסדות וארגונים כגון קופות חולים ולקדם את ההכרה בשיטה. הלשכה מייצרת נורמה מקצועית בתחום והאינטרס של כל בתי הספר שחברים בלשכה הוא למסד ולקדם את ה-NLP בארץ. אז יש כרגע אנשים מקצועיים שעובדים גם למען מטרות אלו וזה בתהליך. מה שבטוח, צריך בולדוזר – מישהו שיקדם את העניין הזה וחזק.

הצד השני לעניין הוא התעוררות פנימית בקופות החולים והביטוחים בעקבות פניות של מבוטחים. ככל שיהיו יותר אנשים שיפנו לביטוחים ולקופות חולים ויבקשו החזרים על NLP אז בשלב כלשהו זה יעורר תשומת לב ויעלה לדרגות הגבוהות. ה-NLP סופר פופולרי היום בארץ. כשאני אומרת לאנשים שאני עוסקת ב-NLP, כבר אין אחד שלא יודע מה זה או לפחות מכיר מישהו שלמד NLP, אם לא למד בעצמו. לפני 20 שנה לא היה אף בי"ס ללימודי NLP מלבד מכללת רטר והיום יש עשרות. כבר אי אפשר להתעלם מהסטטוס של השיטה הזו.

יש לי אנקדוטה מהקשר אחר שנותנת תקווה. אמא שלי, דפנה רטר, הפכה לטבעונית הרבה לפני שזה היה כל כך נפוץ. אני זוכרת שעוד כשהייתי ילדה, לפני כ-15 שנה, היינו יושבים במסעדה והיא תמיד היתה שואלת אם יש חלב סויה. בזמנו תמיד היו אומרים לה שאין. הייתי אומרת לה "די אמא פשוט תביאי חלב מהבית, למה את חייבת לשאול כל פעם כשברור שיגידו לך – לא?". היא היתה עונה לי "אני אמשיך לשאול, ואת תראי, זה יחלחל". היא צדקה. היום יש 5 סוגים שונים של חלב כמעט בכל בית קפה. בזכות אנשים כמו אמא שלי שמציפים את הצורך ולא מוותרים. גם במקרה של הכרה ב-NLP אני מאמינה שזה יהיה המפתח לשינוי".[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

מתעניינים ב-NLP ודמיון מודרך? בואו לחוות את זה מקרוב!

נגן וידאו
דילוג לתוכן