Search

למה "לנסות" היא מילה גסה ומה תוכלו לומר במקומה (מעולם ה-NLP)

פעמים רבות אנו אומרים לעצמנו ולאחרים: "תנסה להירגע…" או "תשתדל שלא לעשות…". לרבים ניסוח זה נשמע רך יותר מאשר הציווי "תרגע!" או "אל תעשה…!"

אבל האם באמת מדובר במילה שמרככת מסרים? אולי מדובר דווקא במילה שמחלישה ומעוררת ספק בנוגע ליכולת?

YouTube video

בשפת ה-NLP המילה "לנסות" היא כמעט מילה גסה. בואו נחשוב רגע על המילה הזו. אם אנחנו אומרים למישהי: "בואי תנסי להתכופף ולהגיע עד הרצפה". הוראה שהרבה מורים לספורט, יוגה, או לפילאטיס נותנים. מה בעצם רע בהוראה הזו? הבעיה היא שבמילה לנסות מתחבא המסר שמדובר בפעולה שכרוך בה מאמץ. אולי תצליחי ואולי לא תצליחי.

לפי ה- NLP עדיף שמורת הפילאטיס תיתן את ההוראה הבאה: "תתכופפי, הכי הרבה שאת יכולה ותראי איך את יכולה להגיע ממש קרוב לרצפה". ניסוח כזה עדיף בהרבה מלהשתמש במילה לנסות. לפי ה-NLP כדאי ממש להכחיד את המילה "לנסות" משפת היום יום שלנו.

להמחשה נוספת אפשר לחשוב על מצב שבו את טסה לך לחופשה חלומית, את רגועה במקומך ואז שומעת את הטייס מודיע במערכת הכריזה של המטוס את ההודעה הבאה: "שלום לכל הנוסעים, אנחנו מתקרבים לשדה התעופה, ואני עומד לנסות להנחית את המטוס בשלום על הקרקע". האם היית סומכת על הטייס הזה שינחת בשלום? ממש לא!. את לא רוצה שהוא ינסה, את רוצה שהוא ינחית את המטוס בשלום על הקרקע.

אפשר גם לחשוב על ילד שבא איתנו לדודים שבדרך כלל משעמם לו אצלם, וכבר בבית אנחנו אומרים לו: "תנסה להיות נחמד!". האם הוא באמת יהיה נחמד? או שהוא רק ינסה להיות נחמד? או תחשבו על עצמכם, מה קורה כשאתם מנסים להיות נחמדים. המילה לנסות אינה מילה כל כך מוצלחת (למרות שהיא מנסה). עדיף להגיד: "תרשי לעצמך להיות הכי נחמדה שאת יכולה", או, "תני לעצמך להתכופף עד למטה", "תאפשרי לעצמך להצליח בזה ובזה.." במקום לנסות.

אגב, "להשתדל" זה הבן דוד של "לנסות" – ולכן אינו מהווה חלופה ראויה, וגם הוא נחשב ל"מוקצה" ב-NLP.

אז אם אהבתם את הטיפ הזה, תשתפו ואתם יכולים גם לעשות לנו לייק ולחכות לי בעוד סרטונים.

נשמח לקבל רעיונות, שיתופים ותגובות.

אנו מזמינים אותך להכיר את עולם ה-NLP בכנס שהוא למעשה שיעור מבוא חוויתי עם NLP (סדנה) ללא עלות!
כל הפרטים וההרשמה לשיעור, בקישור לעיל. מומלץ ביותר!

 

מתעניינים ב-NLP ודמיון מודרך? בואו לחוות את זה מקרוב!

נגן וידאו