Search

למה כדאי להיות מטפלים היום (ולמה ב-NLP)

זה מתחיל על הבוקר, שיחת טלפון ראשונה, "דפנה את חייבת לעזור לי".
"בשביל רוב האנשים הסגר נגמר אבל בשבילי לא, אני לא יוצאת מהבית; החרדה החברתית פשוט השתלטה עליי".
אחרי שאני מבינה מה המצב שלה ומבינה שהיא גם באמת לא תצא מהבית אני קובעת איתה פגישה בזום.


כמה שעות אחר כך: "דפנה תוכלי להמליץ לי על מטפלת מהמרכז? מישהי שמתמחה בדיכאונות."
"אני לא יודעת מה קורה איתי, אני בדיכאון כל-כך קשה, הילדים שלי סובלים מזה, כל המשפחה, אני בקושי מתפקדת."
ואז אחרי עוד כמה שעות: "דפנה בעיות כל-כך קשות שיש לי עכשיו, לא יודעת מה נכנס בי, אני כל הזמן חושבת שאני מפתחת איזושהי מחלה אוטואימונית, אני חושבת שאולי איזה שהיא מחלה ניוונית; כל כאב הכי קטן בשריר ואני רצה לבדוק, מה יהיה."

וככה זרם של פניות יום אחרי יום.

לפי הנתונים של משרד הבריאות מיליון ישראלים סובלים עכשיו מבעיות נפשיות ורגשיות בעקבות הקורונה. זה המון, המון אנשים. חייבים לעזור להם, אבל למערכת שלנו אין מספיק כוח אדם.

המערכת הרגילה, שבימי שגרה מצליחה לתת מענה טוב, לא יכולה לעמוד בזה עכשיו כשיש כזו מגפה של בעיות רגשיות. למזלנו יש לנו כלי מדהים, NLP ודמיון מודרך.

אנחנו יכולים לתת עזרה ראשונה נפשית מהממת בזמן אמת, וחוץ מזה גם לעשות טיפול מעמיק בזמן קצר, מה שאומר שאנחנו יכולים לטפל יחסית בהרבה אנשים.

אבל גם מאיתנו אין מספיק. המצב הזה קצת דומה למצב שבו המערכת החיסונית שלנו צריכה להתמודד עם משהו. אם יש איזשהו אתגר חיסוני, המערכת החיסונית שולחת לשם תאי דם לבנים, התאים שכולנו מכירים;
אבל אם יש מצב חרום – כמות תאי הדם הלבנים שיש לנו בגוף פשוט לא מספיקה.

במקרה הזה, מה שהגוף עושה בחכמתו – הוא נותן פקודה לייצר המון, המון תאי דם לבנים. אחת הדרכים אגב שהגוף עושה את זה, היא על ידי העלאת הטמפרטורה של הגוף שלנו. כשחום הגוף שלנו עולה המוח נותן הוראה לייצר במוח העצם שלנו יותר תאי דם לבנים, וככל שהטמפרטורה גבוהה יותר – כך קצב יצור התאים הלבנים גדול יותר.

אנחנו עכשיו צריכים להעלות את הטמפרטורה; אנחנו עכשיו צריכים לייצר / להכשיר המון, המון מטפלים שיטפלו באתגרים הרגשיים האדירים שעומדים כעת בפני העולם.

ויש לנו את הדרך לעשות את זה. אנחנו במכללת רטר כבר 27 שנה מכשירים מטפלי NLP ונשמח להכשיר גם אתכם. לכולנו תהיה עבודה. יש המון, המון עבודה.

ועוד דבר שחשוב לי להגיד, העבודה שלנו לא תיגמר. אותנו שום בינה מלאכותית לא תוכל להחליף. הרבה מקצועות ייעלמו מין העולם ולא אנחנו. כי בינה מלאכותית לא יכולה לתת קשר, אמפתיה וחום. קשר אנושי, את זה אף אחד לא יוכל לקחת מאיתנו.

אז אני רוצה להזמין אתכם לשיעור פתוח, בו אנחנו מלמדים מה זה דמיון מודרך, מה זה NLP ואיך אפשר להשתמש בזה בחיי היומיום.

אנחנו מקיימים כמעט בכל חודש שיעור היכרות חוויתי עם NLP – אז כדאי לכם לבוא, להתרשם ולהכיר אותנו; ממש להבין מה זה ואולי מצאתם את המקצוע הבא שלכם. לפרטים היכנסו לקישור >>

להתראות, אני דפנה רטר.

https://youtu.be/uXGAQ9imy8Y

מתעניינים ב-NLP ודמיון מודרך? בואו לחוות את זה מקרוב!

נגן וידאו
דילוג לתוכן