Search

הספרייה המקוונת של מכללת רטר

הספוג - ליווי לפני לידה

(לאחר הרפיה)

…דמייני את עצמך ניגשת לאמבטיה כדי להתקלח… שימי לב לאביזרים שנמצאים במקלחת,.. בין האביזרים ישנו ספוג.

הספוג צהוב כמו השמש. הספוג צף על פני המים באמבטיה…מים  כחולים וקצפיים. תדמייני לעצמך שאת נמצאת בתהליך הלידה… הצירים שלך הם כמו ספוג שסופח את המים, את הכאב… לאט לאט… והספוג גדל וגדל וסופג עוד ועוד מים.

את מתחילה לצפות בתהליך הטבעי של ספיגת המים על-ידי הספוג… עוד מעט תופתעי לראות שהרבה יותר מהר ממה שאת חושבת הספוג יגיע לשיא הספיגה, לשיא הלחץ… ואז הספוג הרווי מים מתחיל לשחרר טיפה אחר טיפה… יותר טיפות מים מופיעות ונוזלות מהספוג… והספוג נעשה קל יותר ולבסוף נשאר ללא מים… כך גם כשהציר יורד תרגישי איך הכאב נמוג ותחושה נעימה של הרפיה מתפשטת בגוף… התהליך הזה חוזר על עצמו בהפסקות פעם אחר פעם… את יכולה לצפות בתהליך מתוך מקום רגוע ושליו יותר… הספוג מתחיל שוב לספוג מים… ומתמלא עד רוויה… הציר שלך עולה לשיא.. ומתחיל לרדת… תוכלי לדמיין את הכאב עוזב את גופך כמו טיפות המים המטפטפות מהספוג… והספוג נעשה קל יותר… בין הצירים את יכולה לנוח… עד אשר יתמלא הספוג מחדש תוכלי לאגור כוחות ולחוות את הרגיעה כמשהו זורם… כמו מים… לחוש שזה המצב הטבעי שלך…

ואז יגיע גם רגע השיא בו יתחיל התינוק שלך לצאת… כמו הספוג הרווי מים המתחיל לשחרר טיפה אחר טיפה, יותר טיפות מים מופיעות ונוזלות מהספוג… בתהליך דומה הגוף שלך מוציא החוצה את תינוקך… ונעשה קל הרבה יותר..

למידע נוסף על קורסים בנושאי דמיון מודרך ו-NLP

דילוג לתוכן