Search

הספרייה המקוונת של מכללת רטר

בתיק כמו בחיים / הדמיה בדיבור

(כהכנה להדמיה זו כדי להכין דף עם טבלה של שני טורים. בצד אחד לתעד בקצרה את המילים והחפצים ובצד השני את שפת הגוף כולל קצב הדיבור… עוצמת הקול… התחושות שמוקרנות על פני המונחה ועוד… בהמשך ניתן יהיה לדבר אליה מתוך ההבנה של חלק זה ולשלב הבנות אלה בהנחיה עצמה)

את מוזמנת לעצום את עינייך ולהתחיל להקשיב לנשימה שלך… נשמי בנחת… בעדינות… את יכולה להרגיש איך ריאותיך מתמלאות באמת באוויר טרי ומתאווררות כראוי… הנה את שואפת אוויר… נותנת לו הזדמנות להגיע אל כל חלקי הריאה… ונושפת בעדינות… ושוב… אולי את מרגישה את הדופק שלך… ואת גם בוודאי שומעת קולות של יומיום שיש מסביב… הם חלק מהשלווה הזאת שאת יכולה לתת לעצמך להרגיש עכשיו… הכל בסדר… אפשר לנוח… להירגע… להמשיך לנשום ברכות… בכבוד אמיתי לגוף שלך… עכשיו זה הזמן שלך לטפל בעצמך… ובעודך נושמת אפשרי לעצמך להמשיך ולהירגע…

את יכולה לדמיין את עצמך עכשיו על חוף ים מוכר ונעים… ביום שמשי של תחילת האביב… חמים ונעים לך… ואת יושבת לך על החוף… השמיכה פרושה מתחתיך ולפניך מונח התיק שלך… אולי חלצת את נעליך ואולי לא… בכל אופן… את מרגישה משוחררת ואביבית מאד… מתפתחת בך הרגשה של התחדשות… של שמחה שקטה… ואת מקשיבה לקולות הגלים המגיעים אל החוף… כאן ליד… ואחר כך נסוגים ממנו וביחד עם רחשי הגלים המתחזקים ונחלשים – את יכולה להרגיש את הרגיעה האופפת אותך יותר ויותר… מחברת אותך לתחושה עמוקה של שלווה…

כל גל שמגיע מזמין אותך להמשיך להרגיע את עצמך… להתמלא בשלווה ותחושת אושר על כך שבחרת להגיע למקום הטוב הזה היום… וכשהגל נסוג… את יכולה לנשוף בנחת ולאט לאט להתחבר למקצב הגלים… בגל הבא – לשאוף וכשהוא נסוג להמשיך להרפות מהמחשבות ולתת גם לשרירים להתרווח…

ועכשיו… אחרי שהרגיעה אופפת אותך… את מבינה מתחושות הגוף שלך שזה המקום בו את רוצה להישאר זמן מה… את יודעת בליבך שזה המקום הנכון להיות בו עכשיו… את מרגישה שהיום הזה… המקום הזה יזמן לך משהו מיוחד במינו… אולי יעזור לך להבין כמה דברים על החיים שלך… אולי יגלה לך משהו חדש-ישן על עצמך… ואת מרגישה שאת יכולה לבטוח בהרגשות שלך… ללכת איתם…

אחרי זמן מה… את מתבוננת על התיק שלך שנמצא לפניך… מלא בחפציך כמו תמיד… מוכר מאד… משרה אווירה של ביטחון והיכרות… ויחד עם זאת אולי את חשה איזו אי נחת קלה… ואת מנסה לפענח את התחושה הזאת… לרגע הוא נראה לך לא מוכר… ואז את מבינה שכבר זמן רב לא התבוננת בו באמת… הוא נראה יותר מלא מבעבר… את נזכרת שלאחרונה הוא היה קצת כבד מדי…

רחש הגלים הנעים ממשיך ללוות אותך ויחד עם זאת… את נמשכת להבין את התחושה שהרגשת לפני רגע… נראה כאילו לתיק יש משהו לספר לך… את לא יודעת עדיין מה הסיפור שלו… ואת מחליטה להתמקד בו… את מושכת אותו קרוב יותר אליך… נוגעת בו ומרגישה את המרקם המיוחד לו… ממה הוא עשוי? איך הוא נראה… (לתת למונחה לענות… לשים לב לשפת הגוף שלה… לתחושות שמשתקפות ולמילים)

תוך כדי פתיחתו… עולה בך תחושת התרגשות קלה עם מכר ותיק ואת מבינה שהסיפור של התיק הוא גם – במידה מסוימת – הסיפור שלך… ואת בוחרת עכשיו להתבונן בו ובתוכנו ובאותו זמן גם להתבונן לתוך עצמך… לראות מה יתגלה לך דרכו… ואת שואלת את עצמך… האם לשפוך את כל התוכן שלו בבת אחת על השמיכה? או אולי לפתוח כל תא בנפרד… ואולי בכלל תרצי להוציא חפצים בודדים מתוכו… כדי להתבונן בהם ואז להחזירם ולהוציא חפצים אחרים?… כל דרך שתבחרי לגלות את צפונותיו היא נכונה ומדויקת בשבילך…

(לתת למונחה לענות… לשים לב לשפת הגוף שלה… לתחושות שמשתקפות ולמילים)

רחש הגלים ממשיך ללוות אותך… ואת נותנת לעצמך את הזמן להרהר בכך… אחרי שהחלטת איך תתבונני בתכולת התיק שלך עוברת בך השאלה אם הדרך בה את בוחרת לגלות לעצמך את תכולתו – אולי גם היא אומרת לך משהו עליך… האם את בוחרת גם בחייך לראות את כל התמונה בבת אחת או אולי נוח לך יותר להתבונן בעצמך בהקשרים שונים של חייך – בנפרד מהקשרים אחרים… (לתת למונחה לענות…)

כעת את מתפנה לבדוק את תוכן התיק… עברי עליו בדמיונך… יש לך כדקה שקטה כדי להתבונן בחפציך… איזה חפצים יש לך בתיק? (לתת למונחה לענות…)

את יכולה לקחת לידיך את הראשון מביניהם… מה לקחת? תארי אותו מעט… (לתת למונחה לענות…)

האם עוברים בך זיכרונות או אולי את שמה לב לתחושות המתקשרות אל ה___? (לתת למונחה לענות בנחת אחרי כל שאלה…)

(בהקשר של מה שהמונחה מספרת… ומה שרואים עליה – לנווט את השאלות כדי לפענח את היחס שלה אל החפץ או הנייר או/וכו' לשים לב לטון הדיבור לקצב… לתחושות העולות בה ועוד…)

האם ה________ מסמל בעיניך משהו הקשור לחייך?… האם מוצאת איזה דפוס של חשיבה או התנהגות המקושר ל________ האם מתוך מה שסיפרת על ה_________ את מבינה עכשיו משהו חדש על עצמך? (לתת למונחה לענות…)

אולי עכשיו כשאת בודקת את תכולת ה- (ארנק / צרור מפתחות / קבוצת כרטיסי ביקור וכו') תרצי לבדוק אם יש גם פריטים שכבר לא נחוצים לך ואת מוכנה לוותר עליהם – את מוזמנת להניח אותם בערימה קטנה בצד… על השמיכה… ובכך להקל על משקל התיק שלך… וגם להקל על ההרגשה…

(באותה דרך לעבור על כמה חפצים עיקריים… 3-4 חפצים…)

ועכשיו אחרי שהתבוננת ב _______וב_____ וב _________… ושמת לב לקשר שלך אליהם ולהקשר שלהם לחייך… ואת מבינה את מה שהם מסמלים עבורך… האם יש כאן גם כמה פריטים שהיית מעדיפה שלא יהיו כאן?… או אולי חפצים שלדעתך חייבים להיות בתיק שלך ועדיין לא הזכרת אותם? האם את מוכנה לספר עליהם? למה הם פה? (לתת למונחה לענות… ולשאול כמו בשאלות הפענוח הקודמות).

(כאן תהייה העבודה האמיתית של הבירור כך שכדאי מאד להזמין אותה לענות… ולהמשיך לשאול את השאלות המפענחות כנ"ל. כאן מונחים הרמזים או הסמלים המייצגים את הקשיים בחייה… את אי הנחת של המונחה – בדברים שאולי לא תבחר לספר עליהם…)

עכשיו… אחרי שהתבוננת בתכולת התיק שלך… את מוזמנת להחזיר אליו את החפצים שבחרת לשמור את אלה שאת יודעת שישרתו אותך גם בהמשך… את שאר החפצים אולי תבחרי לאסוף לתוך שקית נפרדת… ואת מרימה כעת את התיק שלך… את מרגישה איך המשקל שלו השתנה… איך עכשיו הוא שוקל בדיוק כמה שנוח לך לשאת על גבך… ואת מחייכת לעצמך מעט… בשמחה… כיוון שהמחשבה הבאה היא על החיים שלך – ואת מבינה שזה יכול להיות קל לוותר גם על דפוסי החשיבה וההתנהגות שאינם נחוצים עוד כדי לפנות מקום למחשבות חדשות… אביביות ורעננות בעתיד הקרוב… (לשלב הבנות מתוך שפת הגוף והפענוח)

את נשענת אחורנית… התיק לפניך… כחדש הוא בעיניך… לידו שקית עם הניירות החפצים הדפוסים והמחשבות שכבר אינם נחוצים לך… ואת מרוצה מעצמך מאד… עשית טוב הבוקר… את מרימה את עיניך… הים הכחול עדיין לפניך ואת מאזינה שוב לרחש הגלים המלחכים את החוף… קחי עוד נשימה או שתיים בריח ים…

וכעת כשאת כבר מוכנה לחזור… אספי את התיק הקל שלך… את השמיכה… את שקית הלא נחוצים יותר… את אולי בוחרת לעמוד עוד רגע להעיף מבט לים… להגיד בליבך תודה על היום הזה הבהיר והחמים ובדרכך חזרה אל החיים הרגילים… את מוצאת פח אשפה ומניחה בו את השקית… אולי תבחרי להגיד לחפצים שבה תודה על ששירתו אותך עד כה…

ולאט לאט… עם הפרידה מהחוף… את מתחילה לחזור לכאן… לחדר הזה… את יכולה להתמתח… להניע את אצבעות הידיים והרגליים ולפתוח לאט את עינייך…

נספח – דברים שלפעמים יש לאנשים בתיקים וארנקים בכיסים ושקיות… וכו'

הארנק: כסף (השתכרות… הוצאות… אי-בטחון… תחושת בטחון… כרטיסי אשראי)… כרטיסי ביקור… כרטיס אדי… פתקים עם רשימות… קבלות על קניות… תעודות…

התיק: טלפון סלולארי (תקשורת)… ממחטות… עט… פנקס… פנס… אולר… שרוול זוהר למקרי חירום… פנס לאופניים… משחק לכלב… מטענים… בטריות… סוכריות… תרופות… עזרה ראשונה… שנייה שלישית ועשירית… (חשש ודריכות ומוכנות לקדם כל צרה) תכשיטים… משקפיים: שמש… ראיה לקרוב… ראיה לרחוק… סיכות ביטחון… מנעול… קלסרים… יומן… מחברת בוקר… קלמר… ספר/ספרים… תיק איפור… מכתבים… רשימת מטלות… סוודר… גרביים… צעיף… ועוד ועוד.

(זמן משוער – כ 40 ד' עבודה תלוי במונחה)

למידע נוסף על קורסים בנושאידמיון מודרך ו-NLP

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.