library-icon

הספרייה המקוונת של מכללת רטר

הברווזים הלבנים

נכתב על ידי: מיכל זיו זמיר

מטרת ההרפייה: שינוי הרגלים

לאחר הרפיה קצרה

דמיינו את עצמכם על אי יפהפה אי-שם במזרח הרחוק… מהאיים האלה שחולמים עליהם כשחושבים על החופשה האמיתית שהייתם רוצים לבלות שם… זוהי שעת בוקר מוקדמת… על האי הקטן  כפר ובו מספר מבנים לבנים… אתם צועדים יחפים לעבר חוף הים… השמיים מעל כחולים והאוויר צלול ונעים… הים שאתם רואים לנגד עיניכם צבעו כחול עמוק ומאד רגוע… על החוף פזורים כסאות אחדים… ואתם בוחרים לכם כסא כזה שבו תרגישו נוח לשבת ומתיישבים…

כעת אתם מבחינים בגווני הכחול הרבים שבים… בעומק הים הכחול הוא עמוק ועז… והמים הרדודים שקרובים אליכם צבעם צבע טורקיז מרהיב… שקט סביבכם ואתם שומעים את רחש הגלים… שחפים עפים לא רחוק ממכם ורחש כנפיהם נשמע ממעל… החול הצהוב תחתיכם קריר… מגעו רך ונעים… רוח נעימה מנשבת ומלטפת אתכם קלות… ומביאה עמה את ריח הים והמלח… תחושת רוגע נהדרת אופפת אתכם… הים החול ואתם… חשים שמחה על שהקדמתם להגיע לחוף… להנות מהשעה השקטה לפני שאנשי הכפר מתעוררים ליום חדש…

ותוך שאתם חווים את תחושת השקט והשלווה… נשמע לא רחוק ממכם רחש קל… אתם מפנים את ראשיכם ורואים ברווזים לבנים… לא אחד או שניים… אלא… להקה של הרבה ברווזים אולי חמישים ואולי יותר… הברווזים צועדים צפופים על חוף הים ומאחוריהם הולך אדם ובידו מוט דק וארוך שבקצהו בד לבן… הברווזים הולכים על רצועת החוף בה אתם יושבים… והם מתקרבים אליכם… אז גם אתם מבחינים שהאדם עם המוט הוא נער… ממש למולכם הנער נעצר מלכת… אז גם הברווזים שהולכים לפניו נעצרים… הוא נכנס למים והאווזים נדחקים לפניו… ונכנסים למים… הוא תוקע את המוט בחול… עוד בודק שהמוט אכן תקוע היטב וכשהוא מרוצה… יוצא מהמים ועוזב את החוף בדרכו אל הכפר…

ולפניכם להקה של ברווזים לבנים המשייטים בהנאה במים… לאט- לאט הם מתחילים להתפזר לכל עבר… ברווזים אחדים מחפשים לעצמם מזון… אחדים משתכשכים במים ומתנקים בעזרת המקור… אפילו שיוט של חיזור מתאפשר לכם לראות ממש לנגד עיניכם… מעת לעת אפשר לשמוע קרקורים קצרים… כך אתם יושבים ומתבוננים בהנאה למראה המלבב של הברווזים הלבנים במים הכחולים… תחושה של רוגע ונחת ממלאה אתכם… לאחר זמן-מה של התבוננות במעשיהם של הברווזים… אתם שמים לב לעובדה שהברווזים נשארו יחד… אף לא אחד מהם נפרד או עזב… למעשה … הברווזים הקפידו להישאר בקשר – עין עם המוט הארוך והדק שבד לבן מתנופף בקצהו… ובחלוף עוד שעה קלה… אתם רואים  את הנער… הרועה הולך ומתקרב… צועד בבטחה לעבר רצועת החוף שממולכם… הוא נכנס למים… הולך לכיוון המוט… משמיע קריאות אחדות אל הברווזים שלו… הברווזים שמפוזרים מסביב מתחילים להתקרב בכיוונו ולהצטופף… תוך זמן קצר הם שוב יחד מאוחדים כלהקה… והרועה שולף בנחת את המוט וצועד לעבר החוף… הברווזים עוקפים אותו ויוצאים גם הם אל החוף… צועדים לפניו… וכך הולכת ומתרחקת להקת הברווזים הלבנים ומאחוריהם צועד הרועה עם המוט הדק  והארוך שבד לבן מתנופף בקצהו…

כעת… לאחר שהלהקה עזבה… החוף חזר שוב להיות שקט… ועם השקט… ועם הרוח של שעת שקיעה… מגיעה אליכם התובנה: אילו ברווזים שעברו הטבעה למוט… שיהיה תמיד מאחוריהם… זו גם הסיבה שהם דאגו לא להתרחק ממנו… השקט שמסביב והרוח הקלילה מאפשרים לכם להבין דבר נוסף… שכל מאיתנו  מחזיק באמונה או הרגל כלשהו כלשהי… כאלה שהיה שמח להשתחרר מהם…

ואני אתן לכם שלוש דקות  בהן תוכלו לעכל את התהליך שעברתם… ולהפנים את החוויה… וגם לחזק בכם את התחושה שאפשר להשתחרר מהרגלים  אפילו מכאלה שאוחזים בהם שנים רבות…

תשמעו את קולי בעוד שלוש דקות…

ובתחושה שיש בכם הכוח להשתחרר מההרגלים של פעם…  ובהרגשה של התחזקות הביטחון העצמי שלכם בעצמכם ובאישיותכם… שיהיה המקור האמיתי להתחדשות והתעצמות אישית… ובידיעה  שגם אם ברגעים מסוימים תגלו קושי מסוים… יש בכם כעת עוצמה נפשית  רבה שמאפשרת לכם לדבוק במטרות שלכם ולהצליח להגשים אותן… אני מזמינה כל אחד מכם למצוא  כעת את הקצב המתאים לו ולחזור לכאן לחדר הזה…

למידע נוסף על קורסים בנושאי דמיון מודרך ו-NLP

רוצים לגלות כיצד NLP עובד נפלא עם דמיון מודרך?

* שדות אלו הם חובה.