Search

הספרייה המקוונת של מכללת רטר

כוכב חדש בחלל

כוכב חדש בחלל

(הדמיה לחיזוק משאבים)

כתבה: חיה משה

 

אתם יכולים למצוא לעצמכם תנוחה נוחה על המזרן או הכיסא… לקחת נשימה עמוקה כדי להתחיל לחוש את גופכם… לעצום את העיניים… ולהתחיל להירגע…  היום יום ………… , השעה היא שעת ……… , אתם שוכבים על המזרן או יושבים על כסא ….  ואתם מתחילים להתרווח …..  בכל רגע אתם יכולים לשנות  את התנוחה שלכם לתנוחה נוחה יותר… בדיוק כך …

ואתם יכולים לשמוע את המנגינה שצליליה מרחפים בחלל החדר …. ואולי אתם יכולים לשים לב גם לקולות אחרים שיש ברקע בתוך או מחוץ לחדר ….

 

אתם יכולים לחוש את הטמפרטורה בחדר…  ולחוש גם את קצב הנשימות שלכם… פנימה והחוצה… פנימה והחוצה… הנשימה היא פעולה טבעית ופשוטה… בדיוק כמו שהרגיעה היא מצב טבעי ופשוט …

אתם גם יכולים להרפות את שרירי הפנים ואת שאר השרירים בגוף … זה קל ופשוט ….

ועכשיו אתם יכולים להתחיל להירגע ….

ו… יתכן שיש לכם עדיין מחשבות בראש…. וזה טבעי שכך…. אתם יכולים להתחיל לפזר את המחשבות האלה…. אתם יכולים לדמיין את המחשבות כאילו הן עננים בשמיים ….. והשמיים כחולים …. ויש רוח קלה באוויר… עם כל משב רוח … העננים נעים להם הלאה… והכחול היפה של השמיים נראה יותר ויותר ברור … וכמו העננים …  גם המחשבות… נעות להן הלאה והלאה, מתרחקות ונעלמות עד שהשמיים מתבהרים והראש נעשה ריק והתחושה היא קלה ונעימה….. תחושה של שקט וחופש …..

מגיע לכם לחוש את השקט  הזה …. השקט נעים ומרגיע …. ואתם נינוחים ומרגישים את השלווה העוטפת אתכם ברכות וברוגע …

 

וכעת תוכלו להתחיל ולדמיין את עצמכם  …. שלווים ורגועים….. עטופים בבועה שקופה, מיוחדת וקלילה…. והבועה יוצאת יחד איתכם למסע מיוחד….. עוזבת את כדור הארץ אל החלל…. בדרכה אל  מקום שאף פעם לא הייתם בו, ויחד עם  זאת… אתם מרגישים שזה יהיה מקום מוכר, נינוח ונעים, זהו מקום רחוק…  רחוק מאד… אתם מדמיינים את עצמכם מרחפים … ללא השפעת כוח הכבידה… זוהי תחושת שחרור נפלאה…  הגוף מרגיש קליל ושליו… ותחושת אושר מציפה אתכם… בעוד אתם מרחפים….

ולאט לאט… הבועה מתחילה להאט ולרדת למטה….. אתם נוחתים… הספירה לאחור לנחיתה מתחילה ….. 10 ….. ויורדים יותר … 9 מנמיכים יותר ויותר…. 8 …. התחושה מדהימה… 7 …. עוד ועוד למטה למטה….. 6 …באיטיות ובבטחה ..   5 הבועה יורדת לאיטה …….. 4 יותר ויותר למטה…..  3 אתם חשים כיצד עם כל הנמכה אתם שלווים יותר ויותר….. 2 הרגיעה מתעמקת והשלווה גוברת …… 1 …… ו …. הגעתם …….

 

ואתם מגלים שלבועה יש פתח…. ואתם קמים ויוצאים בנחת וברוגע מתוך הפתח …. מביטים קדימה ורואים ממרחק מקום שאתם חשים שהוא המקום הנכון לכם… באופק ישנם הרים גבוהים יותר ולפניהם גבעות גבוהות פחות ….. ויש מרחבים גדולים המאפשרים תחושה קסומה…

אתם משאירים את הבועה במקום שהיא נמצאת … בידיעה שתשובו אליה מאוחר יותר …

הגעתם לכוכב חדש, שעדיין לא התגלה… אתם הראשונים לראות אותו… להיות בו …..

וכשאתם נמצאים שם על  הכוכב החדש… הוא נראה צחיח ויבש, ללא צמחיה… נדמה לכם שהוא כמו מדבר… יש הרגשה של משהו ראשוני ….. מרגש …. מסעיר…. אתם חשים בציפייה לקראת הבאות ….

 

ואתם מתחילים לתור את המקום וללכת על אדמת הכוכב החדש… וככל שאתם מתקדמים אתם מבחינים בדברים שיש שם … ויש שם עושר גדול של דברים …..

אתם מבחינים בצבע של אדמת הכוכב …. ושמים לב שיש הרבה גוונים שונים לאדמה….  חומים כהים יותר וכהים פחות… בהירים… צהבהבים …. ואדמדמים…. ואפילו ירוקים וכחולים….. נראה שכל צבעי הקשת פרושים כאן על האדמה המיוחדת והקסומה הזו…. הגוונים מרהיבים ומיוחדים…..

וככל שאתם מתקרבים…. אתם מבחינים גם במרקמים השונים של הקרקע ….. יש סלעים גדולים וגם אבנים גדולות… אבנים קטנות… ויש חול וגרגירים קטנים…. חלקם מנצנצים אליכם ואתם מרגישים שמחה ……

ואתם מבינים שיש מסר כלשהו בנוף הזה עבורכם…. וכמו שיש גוונים שונים ומרקמים שונים בנוף הזה…. כך גם בחיים יש אנשים שונים בגוונים שונים עם תכונות ומשאבים שונים …..

 

וכל אחד הוא ייחודי ומיוחד …..

 

אתם מביטים אל על ויכולים לראות את החלל הפרוס מעליכם… השמיים בהירים וניתן להבחין בכוכבים רבים אחרים פזורים בחלל ….. ולכל כוכב אופי משלו …. צבע משלו …. ואור שמאפיין רק אותו…. ואתם חושבים שגם אתם…. כל אחד מכם בולט בייחודיות שלו ובמשאבים הנדירים שיש לו….

 

אתם מביטים הלאה אל מולכם ומבחינים בפתח בגבעה שיש ממול….  ומשהו בפתח הזה קורא לכם …. ואתם מתקדמים לכיוון הפתח ….. מתוכו בוקע אור נעים ורך ואתם מרגישים שזה האור שלכם … זה האור שיביא לכם מזור …

 

ואתם מתחילים להיכנס פנימה ורואים את קירות המנהרה שנכנסתם אליה…. הקירות נראים לכם יפים ומיוחדים ….. ואתם מבחינים במילים שכתובות עליהם….

 

והטמפרטורה שם בפנים נעימה לכם ואתם מתקדמים פנימה יותר ויותר…. ורואים שעל הקירות יש גם ציורים מרהיבים ומיוחדים….. ולכל ציור יש מסר עבורכם…. וכל אחד יכול לקחת את המסר שנמצא שם עבורו….

 

ואתם חשים עטופים באהבה וברוך…. ומרגישים תחושת שלווה ובטחון…..

 

וככל שתחושת הביטחון גוברת …. אתם מתחברים יותר ויותר לעצמכם …. ואתם מודעים למה שאתם מרגישים…. ומרגישים בנוח עם כל תחושה שקיימת בכם …. ועם כל מחשבה שחולפת בראשכם ….

ואתם יודעים שהמילים הכתובות שם נכתבו עבורכם ואתם מבינים שהן אומרות לכם דברים חשובים על עצמכם…. וחשוב לכם להקשיב למילים ולקחת אליכם את מה שנכון לכם…  מה שמתאים לכם…..

 

אתם יכולים לשמוע אותן אומרות לכם כמה אתם מיוחדים… כמה כל אחד ואחד מכם מיוחד וכמה איכויות יש בכל אחד מכם….

 

וכל אחד יכול לקחת לעצמו ציור או מילה שמבטאים את מה שכבר יש לו ומה שהוא עדיין רוצה לחזק…

 

יכול להיות שתיקחו מסר שמחזק את המשאבים שאתם יודעים שקיימים בכם ….. ויכול להיות שתרצו לקחת איתכם גם מסר שיאפשר לכם לדעת שיש עוד משאבים שאתם רוצים שיהיו לכם….  ואתם יכולים לקחת כל משאב שתצטרכו…

 

אני אהיה שקטה למשך 2 דקות….. ובזמן הזה אתם תוכלו לבחור לכם ולאסוף אליכם את מה שנחוץ לכם…. קחו כמה שתצטרכו…. בידיעה שתמיד תוכלו לחזור אל המקום הזה ולקחת עוד ולחזק מה שנחוץ לכם עוד לחזק …..

אתם תשמעו את קולי בעוד 2  דקות …..         (להמתין 2 דקות)

וכעת ….. הגיע הזמן לחזור…. אתם חשים מאושרים ומסופקים מהחוויה שזה עתה חוויתם …

 

ואתם פונים לכיוון היציאה…. אתם הולכים לכיוון המקום בו ממתינה לכם הבועה שלכם……

חולפים על פני קירות המנהרה… האור הרך והנעים מלטף אתכם ואתם חשים בטוחים ומוגנים…… יוצאים מפתח המנהרה אל הנוף המרהיב הפרוש לפניכם …..

וכעת אתם צועדים בנחת לכיוון הבועה שלכם …. שממתינה להשיב אתכם חזרה …..

 

משהגעתם ….. אתם נכנסים לתוך הבועה שלכם ….. בוחרים לכם את התנוחה הנוחה לכם לקראת המסע חזרה…..

 

והבועה מתחילה לנוע ושוב אתם חשים בשלווה וברגיעה שעוטפות אתכם …… ואתם יכולים להרהר לכם בדרככם בכל התובנות שקיבלתם… ואתם יכולים ליהנות מהרגיעה הזו לזמן מה…

ויהיו לכם כעת 2 דקות לשם כך …… אני אשוב לדבר בעוד 2 דקות ….  (להמתין 2 דקות)

 

"וכעת… הגיע הזמן להתחיל לחזור… אתם חוזרים אטל נקודת היציאה שלכם… עוזבים את הבועה…

שימו לב למוסיקה שנחלשת…  ובהדרגה, התחילו להביא את עצמכם לכאן, לחדר הזה… ולהרגיש את גופכם… ששוכב על המזרן… לחזור יותר ויותר לערנות רגילה ולמודעות רגילה… קחו נשימה עמוקה, כדי להביא אוויר טרי ורענן ולעורר את הגוף… התחילו להזיז את אצבעות הידיים ואת אצבעות הרגליים… להניע את הצוואר מעט… להימתח… לחזור לגמרי… לפקוח את העיניים ולהתיישב".

דילוג לתוכן