Search

הספרייה המקוונת של מכללת רטר

אנרגיית החיים שעל החוף

אנרגיית החיים שעל החוף
כתבה: מרגה סגל

אתם מוזמנים להתארגן לקראת ההרפיה, חלקכם בחר לשכב על מזרנים… חלקכם ישובים על כסאות… אפשרו לעצמכם תנוחה טובה ונעימה לגופכם… בדקו שמצאתם את המקום שבו הנכם מרגישים נוח…..
כולנו כאן… בחדר המוכר והנעים… שעות אחר הצהריים/לפנות ערב… שעות השקט… השלווה… בחדר עדיין שומעים רחשים של חברים שזזים… מסתדרים… מבחוץ נשמע ציוץ הציפורים המכינות עצמן ללינת לילה… נשמעים הרחשים של הרוח בין ענפי העצים… (ו/או:כאן בחדר נשמעים קולות המזגן…)
הכול מתנהל לאיטו, ואתם מוזמנים לקחת זמן למנוחת הגוף, התודעה, המחשבה… אתם מוזמנים להשאיר בחוץ את טרדות היום… מחשבות של עשייה ותכנונים… אם עולה מחשבה, הביטו בה… אל תלחמו לגרשה… תנו לה לחלוף כמו עננה קלילה וחזרו והביטו פנימה אל תוככם, ממוקדים בנשימה…..
אפשרו לעצמכם להאט את קצב הנשימה… קחו אוויר… פראנה… אנרגיית חיים… ותנשפו החוצה את טרדות היום… את העייפות…. התמקדו בדרך שעושה האוויר הטרי דרך הראות לכל חלקי גופכם… מחדש ומרענן כל תא בגוף… ומאפשר לכם להוציא, עם כל נשיפה, את כל מה שמעיק עליכם… לוחץ… כל מה שלא נחוץ לכם בגופכם יותר ….
קחו עוד כמה נשימות עמוקות תוך שאתם מודעים לפראנה, אנרגיית החיים, שהנכם מכניסים לגופכם… ולאוויר שהנכם מוציאים מגופכם ואיתו את הדברים שאינכם זקוקים להם יותר……..
אתם מרגישים רגועים יותר ויותר… עם כל נשימה ונשיפה השלווה מעמיקה… השקט מתפשט ועוטף אתכם כמו שמיכת משי רכה חמימה וקלילה…
השקט הולך ומעמיק… עם כל נשימה אתם מתמלאים באנרגיית חיים מרפאה.., חשים את הגוף רפוי… נינוח ובריא…. עכשיו כשאתם נהנים מהרגיעה העוטפת אתכם אתם מוזמנים להפליג בדמיונכם למקום אחר… לחופו של ים יפה… גדול… מסביר פנים,… אתם עומדים על החוף וחשים את החול הרך , הלבן, החמים , תחת כפות רגליכם…..
אתם יכולים לבחור להיות יחפים או נעולים בסנדלים קלילים ואווריריים….. אפשרו לעצמכם להתחיל במסע נפלא על חוף הים… במרחב הפתוח… ואל תוך עצמכם פנימה אל ים התודעה…
השמש החמימה כבר במערב מתחילה את דרכה אל מנוחתה, אל השקיעה…. רוח קלילה חמימה מלטפת את פניכם… גופכם… קרני השמש משחקות בגרגירי החול העדינים ואלו מרצדים באור צהוב… מקשטים בפירורי זהב את מרחבי החוף החולי… הלבן…..
אפשרו לעצמכם לחוש את חמימות החול עליו אתם פוסעים… ובו זמנית את קרירות המים כשהגלים הקטנים מגיעים ומרטיבים את החול ואולי גם את כפות הרגליים… שאפו מלוא ריאותיכם אוויר ים מלוח ורענן, ,,, עם כל נשימה אתם מרגישים עד כמה החיים יפים לחיותם במלואו עוצמתם…
אתם מרימים את עיניכם אל מרחבי הים רחב הידיים… הים השקט, הכחול… ירוק… טורקיז… לבן… אתם מבחינים בפסים של כסף נוצצים ומרצדים… אולי אלה הם הגלים הקטנים… אולי אלה קרני השמש המתנות אהבה עם הים זה עידן ועידנים… באוזניכם נשמע קול רך… ניגון מתמשך… אתם ממשיכים ללכת בקצב שמתאים לכם… רואים את השמש הממשיכה בשקיעתה… את הים בפסי הכסף על פניו… את החול הלבן זרוע פירורי הזהב… ואתם חשים נינוחים ושקטים ויודעים שאתם במקום הנכון לכם… ואתם מרגישים בטוחים…..
לרגליכם על החול , אתם רואים כוכבי ים מרהיבים ביופיים… ביניהם אתם מבחינים בכוכב שעדיין זז… אתם מושיטים יד מרימים אותו קרוב אל פיכם… לוחשים ברכה… אולי בקשה : "כוכב יפה סע ברכה לחיים טובים בעולמך, ויחד עם זה ברך גם אותי ביכולת לעשות כל שביכולתי לשמור על עולמנו זה ועל החיים בתוכו"… ואתם מושיטים את היד רחוק ככל האפשר ומחזירים את הכוכב, אל הים, אל חייו…..
בחיוך על פניכם…כשהנשימה שלכם קלילה ועמוקה יותר… אתם ממשיכים במסע ולרגליכם רואים צדפים בגדלים, צורות וצבעים שונים….. כשאתם מביטים מקרוב מבחינים בצדף אחד , בוהק בקרני השמש החמימות, ומתוכו מציצה רכיכה….. אתם מתכופפים, מרימים את הצדף ולוחשים : "צדף יפה סע ברכה לחיים טובים בעולמך, ויחד עם זה חזק כוחי וחכמתי לעשות טוב ולהוביל את עצמי ואת היקרים לי אל מחוזות מאושרים ושמחים"… ואז אתם מושיטים את היד רחוק ככל האפשר ומחזירים את הצדף, אל הים, אל חייו….
השמש מתקרבת אל האופק… האוויר נקי וחמים… ריחות הים נעימים לכם… ואתם מרגישים שהים, החוף, השמש והשמיים ממלאים אתכם אושר !!… אולי חלקכם מרגישים בהליכתכם כמרחפים,.. ושוב לרגליכם קבוצת כוכבי ים שנשטפה אל החוף…. אתם מבחינים בכמה כוכבים שעדיים זזים וכאילו ממתינים רק לכם…. אתם מרימים 2, אולי 3 ולוחשים ברכה, אולי גם בקשה: "כוכב יפה, סע ברכה לחיים טובים בעולמך"… וכך אתם לוחשים לשני- "סע ברכה לחיים טובים בעולמך"…. וכך אולי גם לשלישי…. ולכל כוכב וכוכב אתם מוסיפים לברכה גם בקשה, להגשמת משאלה שתחזק ותיטיב את חייכם… את חיי יקיריכם…..
כעת אמתין בשקט כדקה בה כל אחד מכם יוכל לבחור שניים- שלושה דברים אותם ילחש לכל כוכב בנפרד…. אתם מוזמנים לבחור את בקשותיכם… תשמעו אותי שוב בעוד כדקה ….. (להמתין דקה)
ועכשיו אחרי שלחשתם את בקשותיכם, אתם מושיטים את היד, רחוק ככל האפשר ומחזירים את כוכבי הים, אחד אחד, אל הים, אל חייו…
אתם ממשיכים ללכת לאורך החוף… החיוך שלכם מתרחב לכדי צחוק… תחושת חופש פנימית וכוח לעשות המון ממלאים כל תא בגופכם ואת תודעתכם… השמש יפה וגדולה בצבעי צהוב-כתום-אדום… והיא נוגעת בשמיים ונוגעת בים… והנה מתחילה לצלול ברכות ובאהבה אל הים… ים התכלת המוכן לקראתה…. אתם מתפעמים מן המראה והשלווה… ואתם יודעים שהגעתם למקום שבו תמיד תרגישו חופשיים, מאושרים ובעלי יכולת…. מקום אותו תישאו בתודעתכם תמיד… מקום אליו תוכלו לחזור בכל עת שרק תרצו…..
השמש שקעה… האור מתעמעם… ורק אז אתם מבחינים בדמות של אדם זקן וחכם, מהרי טיבט הרחוקה… עיניו שחורות נבונות, טובות… והוא מחייך וידיו פתוחות בתנועה של קבלה והכוונה… ואתם הולכים לקראתו……
הוא מקבל פניכם בחיוך של אהבה… בברכה אדיבה ובלחישה ארוכה… ותוך זמן קצר , בדמדומי היום, נוצר מעגל של אנשים סביב האיש החכם. הזקן מהרי טיבט הרחוקה, ואז הוא אומר:
"כל המציל חיים של ייצור כלשהו, קטן כגדול, מחזירו לביתו למקומו, לעולם מחייתו, את נפשו שלו הוא מציל!!! כל בקשה , אם היא לטובה , יישא הייצור שהצלת אל ביתו, אל עולמו… בקשה להשגת מטרה… ברכה… תובנה… כל משאלה תוגשם במהרה !
המעגל מתמלא אור לבן, זוהר, והאיש הבא בימים, מביט בעיניו החודרות הטובות הנבונות ו… שותק… מחייך… קד קידת הודיה… לכל אחד בנפרד….
אתם עומדים במעגל האור… חשים את אנרגיית החיים המרפאה… חשים מאושרים… כל אחד יודע עכשיו בוודאות…, שהגיע הזמן להודות למשהו מיוחד במינו ….!!!!
כשאור המעגל זורח על פניכם, וחיוך ההוקרה והעידוד של הזקן מול עיניכם, כל אחד לוחש ברכת הודיה : "תודה , תודה ענקית לי, לעצמי על ההחלטה לצאת למסע… על האומץ לעשות למען עצמי… למען שיפור איכות חיי… תודה והמשך מסע מהנה… אין סופי….
אתם מתיישבים על החול הרך והחמים… אור המעגל מתעמעם… החכם הזקן קד קידה, נוגע בחזה במקום שם הלב… והולך לדרכו …. דבריו עדיין מהדהדים: "את נפשו הוא מציל…." עוד מעט יגיע הזמן לחזור… וכעת בשקט הפנימי הגדול, המתאחד עם שקט הסביבה הנמה את שנתה, אתם מוזמנים להרפות עוד כדקה…. (להמתין דקה)
אני מזמינה אתכם , להתחיל , בקצב שמתאים לכם , לחזור לכאן… ל_______(מקום) לחדר בו אנו לומדים/נפגשים… ואותו אנו מכירים כבר זמן רב…
אולי תבחרו להתחיל להזיז אצבעות הרגליים… אולי צרפו והזיזו גם את אצבעות הידיים,,,,,, קחו נשימה עמוקה… הרימו ידיים מעל לראשיכם ותתמתחו לכל אורככם… שוב קחו נשימה עמוקה …. ולאט לאט שנו את תנוחת הגוף, כך שבהמשך יהיה נוח לקום ללא מאמץ …… בגוף רפוי, בפנים נינוחים ומחויכים, אתם מוזמנים לפקוח את העיניים ולהביט סביב… ברוך שובכם לכאן, אל עולמכם, אל חייכם!!!!

דילוג לתוכן