Search

איך תוכלו לנסח את דבריכם באופן שיקדם את המטרות שלכם

בעת ניסוח של משפט רגיל, אפשר לשלב מידע שיפנה את המודעות של האדם לכיוון הרצוי לנו.  למשל, במקום לשאול בתחילת פגישה: "מה תרצה לשתות, תה או קפה?", ניתן לשאול: "מה ייתן לך 'להרגיש כאן בבית, תה או קפה?' 

אז אם יש מסר שברצונך להעביר, תוכלי לשזור אותו בכל משפט שממילא מתבקש לומר. ב-NLP מכנים זאת 'הובלה'. את ההובלה אנו שמים תמיד אחרי הצטרפות. אם נחזור למצב בו אנו מארחים מישהו, וברצוננו לא רק להגיש לו שתיה חמה אלא גם להעביר לו מסרים נוספים, נוכל להפנות אליו את שאלתינו כך: "מה ישמח אותך יותר תה, קפה או משקה אחר? (וגם פתחנו עוד אפשרויות) ואם אנו בישיבה שבה ברצוננו לערוך סיעור מוחות, לדוגמא, נוכל לשאול: "מה יעורר טוב יותר את היצירתיות שלך, תה או קפה?". בטיפ "דיבור וחשיבה במושגים חיוביים" ציינו כי המודעות אינה יכולה להתעלם ממידע שהופיע לפניה. לכן, כל מילה שתאמרו תפנה את תשומת הלב לתוכן שנאמר ותוביל את האדם בעקיפין לכיוון הרצוי לכם. התחילו לנסות זאת ותופתעו מהתוצאות

מתעניינים ב-NLP ודמיון מודרך? בואו לחוות את זה מקרוב!

נגן וידאו