מה לעשות כשרוצים להשיג שינוי, מבלי להיתקע במצב הקיים

נכתב על ידי:

שלום, אני דפנה רטר ואני רוצה לדבר אתכם על ההבדל בין הרצוי לבין המצוי.

הרבה פעמים אנחנו נמצאים באיזה שהוא מצב מצוי שהוא לא טוב לנו. זה יכול להיות בהרבה מאוד הקשרים בחיים שלנו. משהו עם עצמנו, כמו הרגל שמזיק לנו: עישון או אכילה, או חוסר פעילות ספורטיבית, או משהו שלנו עם מישהו אחר. אולי התקשורת שלנו הזוגית, אולי התקשורת שלנו עם הבוס שלנו. אולי התקשורת שלנו עם הילדים שלנו. או שזה יכול להיות בכלל שינוי שאנחנו רוצים לעשות בקריירה, במקום מגורים, בכל דבר שהוא.

הבעיה של הרבה מאוד אנשים היא שהם מתמקדים המון במצב המצוי. מה לא טוב להם היום בחיים. ממה הם מתוסכלים, מה מעציב אותם, מה מתסכל אותם, מה פוגע בהם, מה לא טוב להם. החשיבה הזאת לא מקדמת אותנו בכלל. לפי ה- "NLP" אנחנו צריכים לעשות shift ולעבור לרצוי. מה אנחנו רוצים, לאן אנחנו שואפים?

בואו ניקח דוגמא של משהו כמו שלא טוב לנו בעבודה ואנחנו רק חושבים על זה. כדי לעשות את ה- shift  הזה אנחנו צריכים לחשוב עם עצמנו באמת "מה אני רוצה? האם אני רוצה לעזוב את מקום העבודה הזה? האם אני רוצה לשנות מיקום בתוך מקום העבודה הזה? האם אני רוצה לשנות לגמרי את הקריירה שלי וללמוד מקצוע חדש? מה אני רוצה?". וכשאני אדע מה אני רוצה, אני יכולה להתחיל ולתאר אותו לעצמי בפרטי פרטים: "לאן הייתי רוצה לעבור?, כמה שעות הייתי רוצה לעבוד?, איפה זה יהיה? בבית או במקום אחר?, עם כמה אנשים אני רוצה לעבוד?" ממש לדמיין את זה לפרטי פרטים.

ל-"NLP" יש עוד כמה טיפים שיעזרו לנו לדמיין את הרצוי באופן מלא. הטיפים האלה הם שימוש בחושים. "מה אני אראה? מה אני אשמע?  מה אני אריח? איך אני אטעם את הדברים כשאני אהיה שם?" ועוד שימוש: במחשבות, רגשות והתנהגות. "איך אני אתנהג בעבודה החדשה? מה יהיו המחשבות שילוו אותי שם? ואיך אני ארגיש?. אז כשאתם רוצים להשיג משהו, תעברו מהתסכול של המצב המצוי אל הרצוי. תדמיינו את זה לפרטי פרטים וכשתהיה לכם תמונה כזו מלאה, אתם כבר תוכלו להתחיל ולצעוד לשם.

אני מאוד אשמח אם אתם תשתפו את הטיפ הזה עם עוד אנשים שזה יכול לעזור להם. תעשו לנו לייק אם אתם רוצים, אפשר לעשות גם לייק לעמוד שלנו. ואנחנו נפגש בעוד הדרכות, להתראות!

הוסף/הוסיפי תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *