Search

דיבור וחשיבה במושגים חיוביים (NLP)

האם ידעתם שתת המודע שלנו אינו מבין מושגים שליליים כגון: 'לא', 'אל…', או 'תתעלם מ…'? לדוגמא, אם אומר לכם כעת שלא לחשוב על הים, לא להתמקד בריח המלוח שלו ולהתעלם מתחושת המרחב שהוא מעורר בכם. מה יקרה? באופן פרדוקסאלי תחשבו דווקא על הים.

לכן, אם אתם עושים דיאטה וחושבים על עוגת הקצפת האסורה עליכם, ועל כל שאר התפנוקים המתוקים והמשמינים, אתם מאוד מקשים על עצמכם. עדיף לחשוב על הרצוי, על המותר, על היש. ובמקרה של הדיאטה על התותים המתוקים, המותרים, על הגזרה המתחטבת ועל המחמאות שבדרך. 

במקום לומר לילדנו: "תפסיקו להרעיש", אמרו להם מה 'כן' לעשות: " בבקשה דברו יותר בשקט", או "מותר להשתולל בחוץ" וכדומה.

אם תשחקו במשחק הילדים: "כן, לא, שחור, לבן", בו אסור לומר את ארבע המילים האלה, תיווכחו כי לרוב נפסלים במילה 'לא' ולא בשלוש המילים האחרות. למרות ההתכוונות להימנע ממילה זו, היא 'נפלטת' לנו באופן אוטומטי. מבלי לשים לב אנו משתמשים בשלילה המון. לעיתים אין ברירה ונכון לומר: "היזהר, אל תרוץ לכביש אחרי הכדור". אבל לרוב ביכולתנו 'לתרגם' את ה'לא' ל'כן' ולהחליף בהדרגה השלילה בחיוב.

מובן שאופן דיבור זה מצריך תרגול. תחילה התחילו להיות מודעים לכמות ה'לא' השזורה באופן אוטומטי בדיבורכם. זהו שלב חשוב ביותר. בהמשך תוכלו אחרי ששמעתם את עצמכם אומרים, או חושבים מה לא, להוסיף גם את מה ש'כן', ובשלב מתקדם יותר תוכלו מראש לומר רק את הרצוי, הדרוש, החיובי. אופן דיבור זה מצריך תרגול אך הוא משתלם ביותר.

אז, היו רכים אם עצמכם ותנו למודעות להוביל אתכם.

רוצים להכיר עוד כלים מעולם ה-NLP?
רוצים ללמוד כיצד להתמקד ברצוי ולהרחיק מאיתנו הרגלים רעים?
ללמוד כיצד לא רק לעזור לעצמנו, ליצור הרגלים טובים, לשאוף קדימה ולהגיע למימוש?

אנו מזמינים אותך להרשם, ללא עלות, לשיעור היכרות חוויתי עם NLP. כל הפרטים בקישור. מומלץ ביותר!

 

מתעניינים ב-NLP ודמיון מודרך? בואו לחוות את זה מקרוב!

נגן וידאו
דילוג לתוכן