אתם בעומס, חשים לחוצים, אבל, האם הלחץ מקדם אתכם?

החיים כה עמוסים. הבית, העבודה, המשפחה, החברים, המיילים הרבים שעליכם לענות עליהם, הניירת הממתינה, המטלות השונות, הסידורים והחשבונות, וודאי חשוב לכם גם לעשות יותר פעילות גופנית… אז איך מצליחים לעשות הכל? רבים חשים לחץ, נושמים מהר יותר, חושבים מהר ומנסים לזרז את עצמם. עצרו לרגע, נשמו עמוק ובדקו עם עצמכם האם הלחץ מועיל לכם? 

מה יקרה אם תרפו מהלחץ אבל במקביל, תמשיכו לפעול באותו האופן, לקדם את כל המטלות, רק בלי תחושת הלחץ. האם אין זה עדיף? תוכלו לערוך ניסוי, ממש כעת.  דמיינו שהלחץ בו אתם חשים נמוג, יוצא מגופכם, ואתם ממשיכים בשגרת יומכם, התנהגותכם דומה להפליא אך תחושתכם הפנימית שונה בתכלית. אולי זה נשמע פשטני, אבל עם תעמיקו בכך תוכלו ליהנות יותר מכל רגע.

הוסף/הוסיפי תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. רימת פברי הגיב ב-

    כל מילה בסלע. לגמרי במקרה בדיוק הבוקר, מס. שעות טרם קראתי את המסר מרטר, שמתי לב, שוב לגמרי במקרה, שיש קורלציה חיובית בין מידת הרוגע שלי להספק שלי. עד לא מזמן הלחצת עצמי לדעת כדי להגביר הספק. ופתאום ללא מאמץ בלי לשים לב אני רגועה ומספיקה יותר. יש לזה קשר ללימודים ברטר? כמו שכבר אמרתי לגמרי "במקרה"

    הגב
  2. רימת פברי הגיב ב-

    כל מילה בסלע. לגמרי במקרה בדיוק הבוקר, מס. שעות טרם קראתי את המסר מרטר, שמתי לב, שוב לגמרי במקרה, שיש קורלציה חיובית בין מידת הרוגע שלי להספק שלי. עד לא מזמן הלחצת עצמי לדעת כדי להגביר הספק. ופתאום ללא מאמץ בלי לשים לב אני רגועה ומספיקה יותר. יש לזה קשר ללימודים ברטר? כמו שכבר אמרתי לגמרי "במקרה"

    הגב
  3. אביגיל הגיב ב-

    הטיפ שנתתם הוא נראה לי מאוד פשטני לא כ'כ קל לדמיין שהלחץ נמוג הלוואי כשאני בלחץ אני אומרת לעצמי צא לחץ החוצה לא נראה לי תנו יותר כלים ולא רק לדמות. תודה אביגיל

    הגב
    • נוגה הגיב ב-

      אביגיל יקרה,
      מסכימה איתך שיש לפרט יותר את הדרך לדמות את הלחץ מתפוגג.
      אתן לך כיוון, אך ברור שאין כמו הדרכה פנים אל פנים…
      כשאת מרגישה את הלחץ, התאמני בלזהות את התחושות שהלחץ הזה מעורר בגוף: האם את מרגישה את הלחץ בראש? בבטן? איך הוא "נראה"? כמה מרחב הוא תופס? תני לו דימוי מוחשי – מטקות שדופקות בצידי הראש? האם הנשימה מהירה וקצרה? פעימות לב מהירות? הקשיבי להן, כמה הן מהירות? תני להן דימוי, אולי דימוי של צליל, קול, ריח?
      ברגע שנתת דימוי לתחושת הלחץ, למשל דימוי של כדור שמכה על הרקות – תוכלי להתחיל לדמות את הכדור מכה לאט יותר ויותר… או שהמכות הופכות רכות מרגע לרגע. אפשר לדמות את הכדור הופך קטן קטן עד שנעלם…
      ואז חזרי והתבונני בתחושות הלחץ. האם משהו השתנה?
      בהצלחה!

      הגב
    • מכללת רטר הגיב ב-

      אני שמחה לראות שאת קוראת את הטיפים שלנו. ברור שקשה להעמיק בטיפ קצר כזה, אני משוכנעת שלתמידים שלנו קל יותר להבין איך עושים זאת. את מוזמנת מאוד להגיע למפגש היכרות שאנחנו מקיימים בכל הארץ. קחי איתך עוד חברים ותבואי להתרשם אם בא גם לך להעמיק ולהבין איך עושים את זה.

      הגב
    • מכללת רטר הגיב ב-

      אביגיל יקרה. הטיפים האילו נועדו כדי לפתוח תהליך, ברור שהנחייה פנים אל פנים תהיה משמעותית מומלצת יותר. אני מזמינה אותך להגיע למפגש היכרות אצלנו ולבדוק האם NLP הוא תחום שתרצי להעמיק בו יותר.

      הגב
  4. אביגיל הגיב ב-

    הטיפ שנתתם הוא נראה לי מאוד פשטני לא כ'כ קל לדמיין שהלחץ נמוג הלוואי כשאני בלחץ אני אומרת לעצמי צא לחץ החוצה לא נראה לי תנו יותר כלים ולא רק לדמות. תודה אביגיל

    הגב
    • ורדה ברקן הגיב ב-

      אביגיל יקרה,
      הדמיון הוא אחד הכלים החזקים ביותר לשינוי מצב.
      כי מה את עושה כשאת בלחץ ?(:
      את מדמיינת סרטים , שגורמים לך להילחץ.
      ללא הסרטים היית ממשיכה בעיסוקייך ברגיעה.
      רבים מאיתנו מוכנים להתחבר לדמיון השלילי בקלות רבה,
      והתוצרת: סרטי אימה בהם אנחנו מככבים כגיבור הטרגי.
      אני מזמינה אותך להתחיל לתרגל מודעות לדמיון שלך.
      התרגיל פשוט: אל תברחי מהמחשבות המעיקות.
      עצרי אותן, התבונני בהן,
      שימי לב , איך הגוף שלך מגיב,
      בדקי -מי המחשבה המנהיגה,(בדיוק כמו מלכת הכיתה ) ומי הן המחשבות הנלוות
      בדקי את יחסי הכוחות בין המחשבה המובילה לבין האחרות..
      מה מצאת?
      האם יש אפשרות, ,שמישהי אחרת תתפוס את מקום ה"מלכה" ?
      אשמח מאד לקבל ממך תגובה, ואז להוביל אותך לצעד הבא(:
      ורדה ברקן, טריינרית ומנחה בכירה נ ל פי בשילוב דמיון מודרך

      הגב
    • נוגה הגיב ב-

      אביגיל יקרה,
      מסכימה איתך שיש לפרט יותר את הדרך לדמות את הלחץ מתפוגג.
      אתן לך כיוון, אך ברור שאין כמו הדרכה פנים אל פנים…
      כשאת מרגישה את הלחץ, התאמני בלזהות את התחושות שהלחץ הזה מעורר בגוף: האם את מרגישה את הלחץ בראש? בבטן? איך הוא "נראה"? כמה מרחב הוא תופס? תני לו דימוי מוחשי – מטקות שדופקות בצידי הראש? האם הנשימה מהירה וקצרה? פעימות לב מהירות? הקשיבי להן, כמה הן מהירות? תני להן דימוי, אולי דימוי של צליל, קול, ריח?
      ברגע שנתת דימוי לתחושת הלחץ, למשל דימוי של כדור שמכה על הרקות – תוכלי להתחיל לדמות את הכדור מכה לאט יותר ויותר… או שהמכות הופכות רכות מרגע לרגע. אפשר לדמות את הכדור הופך קטן קטן עד שנעלם…
      ואז חזרי והתבונני בתחושות הלחץ. האם משהו השתנה?
      בהצלחה!

      הגב
    • מכללת רטר הגיב ב-

      אני שמחה לראות שאת קוראת את הטיפים שלנו. ברור שקשה להעמיק בטיפ קצר כזה, אני משוכנעת שלתמידים שלנו קל יותר להבין איך עושים זאת. את מוזמנת מאוד להגיע למפגש היכרות שאנחנו מקיימים בכל הארץ. קחי איתך עוד חברים ותבואי להתרשם אם בא גם לך להעמיק ולהבין איך עושים את זה.

      הגב
    • מכללת רטר הגיב ב-

      אביגיל יקרה. הטיפים האילו נועדו כדי לפתוח תהליך, ברור שהנחייה פנים אל פנים תהיה משמעותית מומלצת יותר. אני מזמינה אותך להגיע למפגש היכרות אצלנו ולבדוק האם NLP הוא תחום שתרצי להעמיק בו יותר.

      הגב
  5. חני לבקיבקר הגיב ב-

    בה. מסכימה עם אביגייל ומחפשת מאד דרך להפגת מתחים. תודה תודה על כל הכלים. חני

    הגב
    • מכללת רטר הגיב ב-

      בהצלחה. זה תהליך, לא קורה ברגע. מקווה שיצליח עם הזמן

      הגב
  6. חני לבקיבקר הגיב ב-

    בה. מסכימה עם אביגייל ומחפשת מאד דרך להפגת מתחים. תודה תודה על כל הכלים. חני

    הגב
    • מכללת רטר הגיב ב-

      בהצלחה. זה תהליך, לא קורה ברגע. מקווה שיצליח עם הזמן

      הגב
  7. ציפי.ק הגיב ב-

    אהבתי את התזכורת . כן בעת לחץ, לעצורררררר רגע, ממש.. לעצום את העיניים
    לנשוםםםםםםםםם.. לאט, משהו שאנחנו שוכחים לעשות נכון בסטרס
    ועכשיו אומרת לעצמי " אני עושה את הכי טוב שאני יכולה" ומחייכת 🙂
    וממשיכה לעשות את הדברים בייתר רוגע ועם חיוך. תודה ציפי.ק

    הגב
    • מכללת רטר הגיב ב-

      תודה לך ציפי יקרה. הלוואי שנדע תמיד לשמור על החיוך

      הגב
  8. ציפי.ק הגיב ב-

    אהבתי את התזכורת . כן בעת לחץ, לעצורררררר רגע, ממש.. לעצום את העיניים
    לנשוםםםםםםםםם.. לאט, משהו שאנחנו שוכחים לעשות נכון בסטרס
    ועכשיו אומרת לעצמי " אני עושה את הכי טוב שאני יכולה" ומחייכת 🙂
    וממשיכה לעשות את הדברים בייתר רוגע ועם חיוך. תודה ציפי.ק

    הגב
    • מכללת רטר הגיב ב-

      תודה לך ציפי יקרה. הלוואי שנדע תמיד לשמור על החיוך

      הגב
  9. ד. הגיב ב-

    חוויתי nlp. קצרים. העלות הקשתה עליי לעבור תהליך ארוך יותר.

    הגב